jag har gjort det...

Idag har jag gjort det...
Jag bet ihop och har NÄSTAN gjort klart hela "gummiblusen" som jag bara avskyr!
Ja ta mig fan, det satt långt inne skall gudarna veta.

Men jag startade mycket tidigt idag och gjorde kundbyxa nr. 2 (gjorde ett par igår efter stranden).
Sedan när klockan var 11 efter att ha försökt smita från mig själv sa jag till mig själv:
FÖR FAN, gör klart NU!!!!!
 
Och så satte jag igång:
Jag gjorde klart hela kragen och kragståndet, sydde infodringar fram samt vek in och sydde stickningar fram.
Gjorde knapphål, fållade nertill, fållade och sydde upp ärmar... 
 
 
... ja detta är det enda ni får se av den här fula gabardinblusen i gummi och silverstretch och när klockan var 15 kunde jag gå ut och sätta mig med kaffe och glass i trädgården...
 
 
... och som sista punkt på sydagen så sydde jag på knappar.
 
Det var varmt kan jag meddela.
Nu skall man INTE KLAGA men i bersån hade vi 34 grader, ja, det var sjukt varmt och det rann nästan om en.

Morsan satt i skuggan och pustade.
Ja, man ska inte klaga som sagt, man hade kunnat sitta inne på kontor och smält bort, bättre att kunna sitta i bikini ute och jobba.

Läste när jag jobbat klart en gammal Burda från 2010 och hittade detta....
 
 
 
 
... och så hade nya Burda kommit och då gillade jag denna kombo...
 
 
På det blev det en tur runt muren med Milou, vid halv åtta var det fortfarande hett, jag gick i bara linne och kortbyxor och Milousan tyckte det var lite väl varmt, hon fick bada lite längre bort längs stranden...
 
 
... nere vid Kallis var det töser som hade dansuppvisning, folk som badade och tjockt med folk och fä längs hela strandpromenaden.

Väl hemma fick Milou bada igen, med schampo och allt så vi fick bort havsvattnet.
 
Ännu en underbar dag, både jobb, sol och promenad, har verkligen INGET att klaga på.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0