Ledig lördag...

Dagen började ju med mulet väder igår.
Jag lämande Jonnie hemma med mamma och drog ut på långpromenad...

 
 
 
 
Varma vindar, halvmulet, luktade underbart av barr, grönt gräs, blommor och hav.
Satte mig i Botan en stund när solen kom fram.

Det såg lovande ut tyckte jag.

Kommer hem och skall äta lunch på balkongen, då blev det helt plötsligt helmörkt och började regna.
När jag 20 minuter senare kom ut ur duschen...
Då sken solen från en klarblå himmel.
????
 
 
Kaffe var redan färdigbryggt så det var bara att gå ut och slänga sig i en stol i bersån och där låg jag några timmar och bara vilade.

Sedan gick jag in och gjorde dom två (vad vi vet) sista balklänningarna som chefen hade kapat...
 
 
Lyssnade på mina favoritförfattare i deckargenrens nya bok.

Den babyblå, allra sista balklänningen tog lång tid att komma runt, det var typ hur mycket tyg som helst.
Men tillslut så, och sedan satte jag mig bara och glodde på tv tills jag faktiskt slockande väldigt tidigt.
Så skönt med en sån avslappnande dag, sedan blir det jobb dom följande två (har jag för mig att det var) lördagarna.
Förmodligen mycket jobb den kommande veckan också eftersom det är slutspurt på balen så det kommer säkert några eftersläntrare.
 
Idag är det ju Mors dag.
Vi skall åka söderöver hela familjen och sola och grilla.
Känns som ett lagom soft upplägg för dagen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0