Måsjävel...

Igår:
Var lat och orkade inte ta in balkongdynorna, tänkte att det är ju ingen fara, solen skall ju fortsätta skina.
 
Idag:
Kommer upp och ser att en MÅSJÄVEL skitit ner hela bordsduken samt den stora dynan.
 
Jag:
Slänger in dynan i tvättmaskinen.
Maskinen:
Spottar ut en dyna där inte en siffra är rätt, skumgummit var åt alla håll och kanter.
 
Sittdynan fick jag till någelunda, ryggdynan var helt omöjligt.
Men är man sömmerska eller är man?
En enkel operation på fem minuter ställde allt till rätta igen...
 
 Så där ja, då höll den en säsong till TROTS måsjävel och tvätt.

Lesson learned, aldrig mer lämna dynor ute (vilket jag iosf aldrig brukar göra).

Annars så har jag sytt, satt en timme i solen och fäste tråder innan jag drog till jobbet för att möta upp en maskinreparatör som skulle fixa chefens maskiner.
På jobbet var det stekhett och trots öppen bakdörr samt öppet fönster och sommarkläder (för min del) höll både jag och reparatören på att smälta bort i värmen.
 
Bra är för övrigt att den här killen är inte bara reparatör för industrimaskiner utan han lagar även såna maskiner som jag syr på hemma.
Det är ju kalas för tänk er företaget och kostnaden för en fattig jävel att ta sig med maskiner till Stockholm och inte nog med det:
En nackskadad.

Då hade jag ju behövt engagera ytterligare en person att hjälpa mig och vad skulle inte det kosta, och tiden?
Fy fan.
Den här snubben är här ca en gång i månaden, perfekt ju!
 
Nu skall jag plocka in kaninen, har jobbat del två fram till nu, är helt färdig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0