Mors dag...

Vaknade igår och det var en klarblå himmel.
En timme senare var det molnigt och det började blåsa.
Klockan 11 var jag, sambon och morsan på väg att hämta upp sonen och då var himlen mörkgråblå.
 
I Tofta var den violett och det regnade.
Det regnade hela vägen ut till Klintehamn dit vi först åkte för att köpa tändstickor.
Vi bestämde att vi skulle åka hem efter inköpet och grilla under parasoll i trädgården.
 
Kommer till Björkis, ljusa moln bara på en liten stund och inget regn.
Inget regn i Kovik så vi bestämde att vi skulle grilla på stranden i Kovik och sitta under en strandbod med tak.

Sagt och gjort, vi åkte in, inget regn, fick våran strandbod, grillade korven på en sten...
 
 
 
 Fikade med choklad och kaffe allt medans det blev ljusare och ljusare och jag ser mot Björkis...
 
... efter ett tag och ta mig fan...
Det var ett ljusblått hål som var på väg att ta sig in!
 
Efter en stund sprack det upp små solhål i Kovik, på Björkis lyste solen såg vi och vi packade ihop och drog dit.
Det var stekhett, sonen hoppade i plurret direkt...
 
 
... då var det ännu kolsvart ut mot havet och stan men sol hos oss och sedan drog även det bort och det var klarblått överallt... 
 
 
Även jag badade.
Vi låg och stekte och njöt av lugnet och tystnaden och värmen.
 
 
 
Lämnade Björkis mycket sent, ja det var ju "Mors dag" så jag fick bestämma och när vi sedan kom in till stan och fick något av en köldchock.
Det var JÄTTEBLÅSIGT och kallt trots sol, i Björkis hade vi 24 grader så stan med 18 grader kändes som ett kylskåp.

På det drog jag och Milou ut på en långpromenad...
 
 
... helt magiskt.
 
Bra jävla Mors dag som SKULLE KUNNAT bli solfri men tack vare "Björkis baby Björkis" blev fantastisk.
Nu börjar min arbetsvecka, vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0