När jag tror att vi har vuxit ifrån något samt en porrstjärna...

Long time no see, men nu är jag här igen.

Fredagen var det full rulle på jobbet och sedan kom sonen samt lite samtal som jag ringde sedan dog jag formligen i sängen.
 
Vaknade upp pigg och fräsch, ägnade mig först åt detta...
 
 
 
... hittade både vallmo och smultronblom...
 
 
Kom hem, duschade, drog till jobbet och hämtade jobb eftersom vädret var så tråkigt så fixade jag tre plagg, sydde klart ett par byxor, tjuvstartade på Mello-godiset....
 
 
... och vid halv sju kom det några vänner över och vi åt pizza.

Vi skulle egentligen ha varit hos Lilla Sunshine men bytte hit av flera skäl.
 
Och medans vi väntade på att sonen sprang och hämtade pizzorna så hör jag morsan nere i trappen:

- Madeleine, kan du komma?
I ett tonläge som nästan låter som om hon har dåliga nyheter, det sög till i magen och jag tänkte:
Vad har hänt nu????

Kommer ner och där står mamma och håller upp GT och säger:

- Jo jag tänkte kolla om ni vill ha den här så ni kan fylla i statistiken under Mello?

Jag tittar på henne... eh.... va... svarar:

- Nämen herregud, nä, sånt där har vi vuxit ifrån FÖR LÄNGESEDAN, vi håller inte på med statistik och tabeller och skriver siffror.
Vi är 45, inte 10 längre, men tack ändå.
 
Och så gick jag upp till mina gäster.
 
Vi åt, hade trevligt, flyttade oss in i sofforna och när det närmar sig så börjar det glunkas om PROTOKOLL och "Vi borde haft protokoll och föras statistik".
 
Jag tittar på dom andra och... eh... va... säger:

- Nämen vadå protokoll, det behöver vi väl inte?
Mamma erbjöd mig tidningen förut och jag avböjde, sånt där har vi väl vuxit ifrån?

Protester inföll, det hade vi MINSANN INTE gjort.
Sonen blev nerskickad att hämta tidningen hos mormor och så var det med det, protokoll fördes efter konstens alla regler.
 
 
Favoriter förutom Sverige var i våran soffa:
Italien, Frankrike, Australien och Ryssland.


Måste även få dela med mig en skärmdump med delar av en liten konversation med en vän via sms...
 
 
Hahahaha, jisses vad jag skrattade åt det korta och torra konstaterandet i att personen i fråga gillar Ryssland och sedan:
- Han brukade vara en porrstjärna.

Seriöst, ibland blir det stor humor av korta meningar.
 
Som ni även ser av min konversation så...
Ja, FEL LÅT VANN.
Nu skall jag börja min dag, dags att ta en dusch och börja sypyssla.
Vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0