DEN känslan och när man tycker att man är ett GENI...

Igår, jag hade lite energi kvar efter lite jobb så jag tyckte nog att jag var värd det...
 
 
... det är SÅ SVÅRT att låta bli att testa något nytt när man känner att det kliar i fingrarna så JAG GJORDE DET!
 
Jag bara tog mig friheten för att pigga upp mig lite.
Om det blev bra?
SÅ IN I HELVETE!
 
Ja, mönstret jag gjort blev perfekt och klänningen blev PRECIS så som jag önskat mig!
Jag sprang runt och hojtade (och störde i fotbollsmatchen som sonen och sambon såg) och tyckte att jag var/är ett geni.

Det fanns inte hejd på hur FANTASTISK jag var, bäst i hela världen till och med.
Ja, vilken hybris.
"Jag tror till och med att jag är bättre än Lars Wallin", tyckte jag.
 
 
Nåja... nåja... nåja... kanske inte riktigt men ni fattar.
Oversized maxiklänning VS Haute couture... nåja... nästan INTE kanske.
 
Nog om det, känslan är faktiskt den att man GJORT ALLT SJÄLV, hur enkelt den än är så är det MIN DESIGN.
Det är ÖsterholmCloting.
Det är mitt tredje egendesignade plagg utefter en bild jag haft i huvudet och en önskan att ha ett mönster.
Och så bara gör man det.

Jag sprang alltså runt här och hojtade att jag var ett geni.
Ingen sa något.
Ingen var imponerad.
Fotbollen stod i vägen för mitt Nobelpris i "Oversized maxiklänning".
 
Men...
Jag var imponerad av mig själv så det räckte och blev över (Herregud).
 
Den är då inte helt klar, den ska fållas i hals, armar och nertill och det får bli någon annan dag i veckan OM jag har tid
Det är då också återigen suddiga bilder så jag ber om ursäkt men det blir inte snyggt med blixt heller och jag fotade igårkvälls.

Det bästa av allt dessutom:
Det är en snabb klänning att göra OCH jag har mer av det rosa stickade tyget som jag gjorde denna (även DEN min design ju)...
 

... så det kan ju bli så att jag svänger ihop en i det tyget också.

Här kommer dom suddiga bilderna från igår, finbilder kommer när den är klar...
 
 
 
 
 
 

Dags att plugga, vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0