En slump...

 
 
Sitter och planerar i soffan och har ÄNTLIGEN kommit på vad jag ska göra av ulltyget...
 
 
... helt plötsligt föll alla bitarna på plats.
 
Ja, faktiskt av en slump.

Hade beställt tygprov, gammelrosa satintyg till en kund som råkade hamna när jag la ut tygproverna på ulltyget som ligger på strykbräden och såg direkt:
Perfekt match!

När jag sedan kom att tänka på bilden jag la upp i förrgår så sa det bara:
Klick, klick, KLICK, alla bitar föll på plats.

Kommer dock förlänga jackan lite till denna längden...
 
 
... och så skall jag ha samma tyg i flugdekorationen som fodret, ja det gammelrosa.

Kommer bli så milt och fint.
Modellen är ju dessutom superenkel, ren och tyget kommer komma till sin rätt med mönstret utan en massa veck och skärningar.
A-form, det är också MIN typ av form.

Ja, detta blir en jättesöt jacka/kappa när den blir klar.

Vad gör jag idag då?

Jo, jag är ledig.
Tar hand om min förkylning, pluggade till två igår och sedan gick jag långpromenad till Gustavsvik och tillbaka med Milou.
Jag kände mig pigg, solen sken och det var skönt ute.
Så blev jag helt sänkt och fick ont i halsen när jag kom hem.

Idag SITTER jag på händerna och avverkar Malou, husfruar, djurprogram, matprogram. har tända ljus, regnet öser ner... vilar.
Duktig flicka även om det kliar i fingrarna.

Återkommer ikväll, nu måste jag äta en försenad lunch.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0