Inte hoppas på för mycket...

Hejsvejs!

Rå som fan i halsen MEN jag har faktiskt jobbat i sex timmar idag, jag var tvungen att bli av med det som hänger här och NU...
Har jag bara "Afrika-kjolen" kvar.
Den ska bli klar imorgon, senast måndag, sedan är jag helt klar med det som hänger här, känns såååååååå skönt med tanke på hur jag mår.

Dessutom klämde jag in dammsugning i schemat.
Trots halsen MEN så hamnar jag då i sån´t där att jag blir så jävla arg för att jag mår skit så jag kör på i 190.
Kommer säkert straffa sig men då är det lugnt iallafall.

Har följdaktligen inte stuckit näsan utanför dörren idag mer än gått ut och kissat hunden.
Det var ju ISKALLT om man jämförde med igår, idag kröp den våta kylan inför skinnet och bara några minuter ute fick mig att känna "Nej tack" till mer utevistelse.

Har bakat lite.
Har inte bakat sedan... ja, min födelsedag.
 
 
Sonen ifrågasatte varför det aldrig finns några kladdkakemuffins längre.
Jag fick ett ryck nyss och svängde ihop en liten sats, dom står och svalnar nu, tänkte ta en eller två till "SMB".
 
Skulle vilja visa lite inspiration igen också...
 
 
Min chef hade köpt hem ett tyg, ett bomullssatin, bredrandigt.
 
Jag har sparat dessa bilder ovan på Pinterest för jag har liksom fastnat för dom långt innan chefen tagit hem sitt tyg.
Min favoriter är dom längst ner till vänster, båda är a-formade (mitt favosnitt), den ena verkar vara i ett ganska tunt och böljande tyg och den andra i mitten av dom små bilderna med dom superbreda ränderna ett lite mer stelt och tjockt tyg.
 
Är VÄLDIGT SUGEN på båda.

Det min chef tagit hem är ju då av den mer "stela" och tjockare sorten eftersom det är en bomullssatin, gardintyg.
Spelar ingen roll, skulle passa utmärkt till den lite stelare sorten, dock:
Det kostar.
Jag får det iofs till inköpspris men ändå, det kostar, tror det får bli till ett skolprojekt.
 
Det skall dessutom bli en provjacka när jag är klart med allt som skall vara klart här...
 
 
Det får bli en i samma storlek som den på bilden, dvs en mer innejacka i stickat tyg, lite som en koftjacka kanske.
Kan vara bra att öva sig innan jag går på med ulltyget och det tjockstickade tyget har legat här och väntat på rätt mönster.
Här kom det då visst, dödsälskar den där modellen.
 
Nu har mina muffins svalnat, vi ses imorgon igen, kan man hoppas på ett mirakel?
Ska nog INTE HOPPAS PÅ FÖR MYCKET.
 

Kommentarer
Postat av: luxury.blo.gg

Åh gud vart är tröjan med rosett upptill ifrån? den är otroligt snygg, måste ha den!

Svar: Det är ett mönster och inte något man kan köpa, jag ska sy en sådan tänkte jag! ;D
Stickqvickan och Sytoken

2016-11-05 @ 21:25:39
URL: http://luxury.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0