När man hittar sin inre Yoda...

Go`kväll!

Här har det jobbats sent ikväll, kom inte igång förens vid 12-tiden men det berodde på att jag först träffade Chifen och sedan gjorde ärenden och sedan var jag på jobbet.

När jag sedan kom hem och skulle sätta igång med skjortan så kunde jag och beställaren inte enas om tyg.
 
Alltså han har köpt det blågrårutiga själv, problemet är att det är så tjockt att infodring på insidan plus halva manchett-delen samt halva kragen måste vara i ett tunt tyg för annars blir det omöjligt att sy och vända.
Det blir alldeles för tjockt så det måste till ett tynre tyg undertill.

Jag tyckte då att det tunna jeanstyget hade varit perfekt i färgskalan till "rutig skogshuggarskjorta"...
 
 
... men det tyckte inte beställaren... kanske.

Vi bestämde att han får fundera och jag ska se om jag kan komma på annat förslag ELLER om han hittar på något.
Jag skar till delarna och sedan började jag göra vanliga syjobb istället.

Jag gjorde även hällor, nya, jag var inte nöjd med dom förra, till byxorna...
 
 
... blev ju fint.

Så har jag hittat min inre Yoda idag,,,
 
 
May the force be with you (and me)...
 
 
... ja och the force var iallafall med mig idag.
 
Har passerat den mörkröda, vackra kjolen hela dagen.
Den är fin alltså, jag tycker faktiskt den är underbar, det där tyget...
Mumsfillibabba.
Nåja, den är inte min, jag får njuta av den så länge den hänger här.

Roligare än så här blev det inte ikväll, jag är helt slut.
Imorgon blir det jätteroligt.
Eller inte.
 
Sov gott alla glada och trötta mänska.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0