Säg den lycka som varar... snark...

Kan man få vara glad i mer än tre sekunder eller?
Tydligen inte, säg den lycka som varar... snark!

1. Snön VRÄKER ner och jag har inga vinterskor, bara ett par tunna läderkängor med hål undertill.
Jag skulle till tandläkaren för kontroll denna månaden var det tänkt MEN det kan jag glömma om inte detta försvinner fortare än kvickt.
Jag har inte "råd" med tandläkare förrens i januari/februari som det ser ut som och OM jag ens har råd då och det beror på andra omständigheter.

Jag hatar snö, jag hatar kyla, jag haaaaatar snö.
Punkt på den.
 
2. Min stickade klänning...
Jo, jag upptäckte när jag skulle fålla här den här på kvällskvisten att det var en liten skada på framsidan i tyget.
Men det var väl själva... 
Ja, ni vet vad.

Dock:
Om jag kan trolla med nål och tråd på jobbet och laga/stoppa till och med hål på t-shirtar utan att det syns i tyget när jag farit fram och dessutom är ÄNNU VASSARE på att laga hål i ett stickat tyg eller tröjor då är detta såklart en baggis MEN så onödigt.
Det sitter dessutom ganska långt ut mot sömmen men om det åtminstone varit på baksidan nu när jag var så himla nöjd.
En STOR JÄTTESUCK liksom!
 
För att sedan fortsätta på det spåret så har jag upptäckt att i och med att klänningen är så tung så borde jag inte ha gjort halsringningen så vid.
 
Alltså den är ju inte vid egentligen men i och med tyngden av allt tyg så dras halsringningen åt sidorna och den glider ner.
Det innbär att jag inte bara kan göra en fåll neråt/innåt som jag tänkt, ja som på den rosa här tex...
 
 
... och det funkar ju på den men den är ju då å andra sidan inte tung pga tygmängd.

Det som då är bra i den tråkiga kråksången det är att jag måste göra en till för att förfina min design till perfektion.
Gör om, gör rätt!
 
På minussidan så kommer ju då denna kanske behöva ha en muddtrikå för att halsen ska hålla sig någelunda uppe, det funkar nog dessvärre inte ens med att göra ringningen i samma tyg som klänningen heller för tyget är alldeles för löst och då kan jag lika så gott bara fålla ner en kant.
 
Finns kanske lösningen, OM JAG HAR TUR, att jag gör linningen med tyget åt fel håll, dvs så att tyget blir stumt så kan det funka men det stickade tyget är TYVÄRR ganska flexibelt åt båda hållen.

Det enda som är kvar är alltså halsen och jag ska klura på det till imorgon och se vad jag känner för, jag känner inte för muddtrikå  för det kommer bli fult på den här klänningen men om det är det enda som funka "so be it" och så får nästa bli tajtare.

3. Det är så kallt här inne att jag måste ha värmefläkten på.

Har det hänt något positivt idag då som motvikt till mitt gnällande...?

1. Jag har ätit kladdkakemuffins för det hade jag visst i frysen.
2. Jag mår LITE bättre faktiskt, jag har inte ont i halsen ikväll alls.
3. Jag behövde inte laga mat ikväll för jag hade i frysen.
4. Nybyggarkussen och Idolen är på ön, skall bli JÄTTEKUL att träffa dom i veckan.
5. Jobbet gick bra idag efter pluggandet.
6 Och NU får jag äntligen gå och lägga mig för nu är min arbetsdag slut för idag.

Och det får bli mina slutord för idag, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0