Dagens race och början på en herr t-shirt...

Go´kväller!

Lite piggare imorse än igår men det var baske mig marginellt, dock:
Jag har körde järnet ifall jag känner mig dåligare imorgon igen, och så blev jag sämre redan på kvällen.

Jag sydde först knapphål i en kappa innan jag stack till jobbet för att hämta läxan som var...
 
 
... sy dragkedja i byxa till kund med benprotes...
 
 
Jag börjar bli duktig på dragkedjor nu, jag övar mig, inte för att jag inte kunnat det förut men jag har hatat det, nu börjar dock dragkedjefobin släppa lite, sedan skulle byxorna kapas och läggas upp.
 
Så sydde jag upp en tyllklänning, flyttade knappar på ett par byxor samt gjorde en ny underdel till en klänning i något jävla baddräktstyg och sydde på.
Det gick... hm... tyget vred sig... till och med i täcksömsmaskinen.

Ja, domen kommer imorgon.

På det blev det en tur runt muren med Milousan i spöregnet vid fyra - halv fem, hon var väl MÅTTLIGT ROAD...
 
 
 
Kallt var det och blöta blev vi båda två och ja, jag mår sämre nu på kvällen igen men alltså... ja.
Har till och med lite ont i halsen.
Pffffff.

Dusch, middag och sedan tog jag itu med en HERR T-SHIRT som jag fått önskemål om...
 
 
 
 
Ja, här kan man ju inte skriva nåt, skrev ju om mina herr t-shirts mönster häromdagen och VIPS så trillar det in önskemål.
 
Jag ska se klart "Veckans Brott" och sedan skall jag bara sy in sidorna sedan är det hals och fållning kvar, det får jag ta i helgen.
Hinner säkert fota och lägga upp här innan läggdags, har ni tur återkommer jag lite senare.

Min egen katt t-shirt den får vi vi välan se när den blir realitet, önskemål går först såklart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0