Det är faktiskt sant...

God morgon!

Så kom hösten.
I tisdags skulle jag så ut och gå med Milou efter min Ekonomi/Juridik-lektion från skolan och fick en chock!
 
 
Måndag fortfarande jätteskönt och behagligt och en liten jeansjacka räckte, tisdag...
Nordanvind, NIO GRADER, täckjacka, halsduk och vantar.
Jag höll på att smälla av.
Chock.
Vackert men svinkallt.

Sitta och sola i bersån på lördagen efter jobbet i linne och sedan detta.
Fy.

Mitt Sex-gate på fejan är glömt och förlåtet, folk älskar mig igen.
Nåja, älskar och älskar men ingen tycker att jag är ett pervo längre iallafall.
 
I måndags jobbade jag på...
 
 
... den fina afrikanska kjolen jag håller på med OCH upptäckte att skalet som jag redan sytt hade blivit fel i fickorna så jag fick sprätta isär HELA SKITEN, sy om innan jag sydde underkjolen och fixade linningen på skönheten.

Den kommer bli så fin.
Såååå fin.
 
Fått en beställning på en omlottklänning i fast tyg och det blir det här mönstret...
 
 
 
... och jag ska sy ett prov i viskostyg först (hoppas till helgen) för att se att det blir bra, mönstret är avritat och klart!
Det ska förresten bli den med lång ärm för övrigt.
 
I ateljén kommer det för övrigt in alla möjliga typer av kunder...
 
 
Jo, det ÄR faktiskt sant, det är ingen skämtbild.

En hundägare kom in med två av sina små jyckar och ville ha måttbeställda vinterrockar.
Chefen bara... öh... hur mäter jag dom här... och så tittade hon på mig.
Förstärkte med:
- Du som är hundägare och allt...

Jag:
Ja... jag har köpt Milous vintertäckte på Granngården så... you are on your own.

 
Mmm, det här blir intressant.
 
Nu skall jag hoppa i duschen och dra till jobbet, vi ses ikväll igen, har mycket att berätta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0