Jag kopierar...

Goder kväller...
 
Ikväll är jag så trött att jag typ kopierar min text från ett nyss inlagt FB-inlägg, ja, vi kan börja med det iallafall så får vi se hur mycket mer jag orkar skriva efter det.
 
En liten lördagssaga...
"En lektion i hur man imponerar på sin tonåring och får BERÖM utan att muta honom med pengar."

När barnen är små är man bäst i hela världen och dom ska bo hemma tills dom dör, man är vackrast i världen och dom skall gifta sig med en (den vill man ju kanske hoppa över dock) samt man är så himla smart, rolig och underhållande på alla sätt och vis, pussar och kramar är gratis och det bjuds man på i överflöd.

Så händer plötsligt något och helt plötsligt pratar man för högt när man går på stan ihop, dörrar stängs, man får knappt kramas, lagar fel mat och är liksom bara FEL, FEL. FEL (för att citera Brasse) i största allmänhet, detta trots att man faktiskt har en väldigt snäll tonåring.
Vissa dagar är dock bättre och vissa är... låt oss säga "lite snarva".

Nåväl, in kommer sonen och jag har lagat middag, han är på osedvanligt gott humör (om man jämför med tidigare i veckan) och blir glad över att jag äntligen sytt in hans skjorta (den har "bara" hängt sedan studenten) och genast åker hans jacka av och han visar ett trasigt ärmhål samt två trasiga fickor, en innre och en yttre.

- Kan du fixa den här, frågar sonen.
- Visst, sa jag, det gör jag efter maten, går superfort, typ bara 10 minuter.
Sonen tittar skeptiskt på mig (har väl skjortan i tankarna).

Efter maten skrider jag så till verket, trollar upp en ärmöppning och simsalabim så har jag lagat allt fortare än kvickt och syr igen ärmen.

Sonen som stått och tittat från och till säger:
- Men va fan... shit va´ru kan!
Shit morsan...
Du kan ju fan TROLLA PÅ RIKTIGT!

Jag:
Visst kan jag det och nu ska jag trolla till mig en kram!

Ja, svaret på hur man alltså imponerar på sin tonåring är:
Lär dig sy, då får du både beröm, en glad mycket glad ungdom samt EN KRAM på köpet.
Har jag sagt att jag älskar honom också? 

The End
 
 
Annars:
Jobbat, jobbat och åter jobbat.
Kom inte hem förrens efter halv tre idag pga av en kund som hade typ... 393 ärenden.

Kom hem och bara DOG i solen av trötthet med en kopp fika vid 15-tiden...
 
 
... typ tok-dog.

Trodde inte att jag skulle orka lyfta häcken från stolen men sonen var på ingång runt 17-tiden så vid halv fick jag väl masa mig in och det gick bra, s
edan hjälptes sonen och jag åt med matlagningen.

När jag lagat jackan så gick jag, mamma och Milou ut och gick ringmuren runt och kollade på "Visbydagen" på kvällen...

 
Behövde lite motion och frisk luft.

Nu skall jag hänga en tvätt och dyka i säng, imorgon blir det vila heeeeeeeeeeela långa söndagen.
Sov gott.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0