Mamma-Hitler och Tvärnej-sonen...

God morgon!
 
Idag ska jag vara duktig flicka och vila, vaknade som ett vrak men mår faktiskt bättre efter en dusch och rena myskläder SAMT morgonens tredje kopp kaffe.
 
Jag har gjort lite såna här små punktmarkeringar som att fixa sopor, vattnat blommor och fixat tvätt och funderar på att senare i eftermiddag så ska jag svänga ihop lite scones till eftermiddagskaffet, men det blir nog dagens enda ansträngningar.
Fållar nog ett par byxor också när jag ändå bara sitter, det är ju inget ansträngande jobb.
 
Milou skulle behövt ut och gå långt idag igen men det går bara inte, jag måste lyssna på kroppen idag så vi sparar det till efter pluggandet imorgon.
OM jag orkar det då förstås.
 
Så till något roligare:
Söt jacka och snygg enkel klänning jag hittat i en av mina syböcker...
 
 
 
Över till övertalningen av sonen att han och jag skulle gå och se "Morran och Tobias" ihop nästa vecka.
 
Först blev det tvärnej!
Han var såååååå upptagen under sitt höstlov att inte ens statsministern kan ha späckat schema som min tonåring har.
 
Men jag klargjorde som den mamma-Hitler jag ändå är att "jag bestämmer" du har inget val.
Tvärnej-sonen:
Glöm det.
Mamma-Hitler:
Jo.

Tvärnej-sonen:
Du fyller ju inte år så du kan inte tvinga mig.
Mamma-Hitler:
???????? vad ?????

Mamma-Hitler (fann sig snabbt och fattade galoppen):
Vi kan se det som en tidigt julklapp då att du går med mig.

Tvärnej-sonen:
Betalar du'ra?

Cashmorsan:
Aber naturlisch.
Vända-kappan-efter-vinden-sonen:
Jamen då har vi en date då!
Cashmorsan:
(YES!!!!! )
Kalas, då bestämmer vi i veckan då.
 
Men vad gäller det där med "vi kan se det som en tidig julklapp"...
Man får ju fler än en julklapp så SÅ jävla enkelt ska han inte komma undan, jag förväntar mig en fin (och svindyr) julklapp från sonen i julklappssäcken också.
Basta.

Ha en bra söndag, nu ska jag se "The young pope" som jag orkade se hälften av igår.
Plus:
Tommy Nilsson var bäst på "SMB" om ni frågar mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0