Rutiga byxan del 2 och ny testklänning klar......

 
Så skall ni få se lite av processen av rutiga byxan...
 
 
Lite svårt att se kanske men här ligger ena byxbenet på det andra för att matchas ihop...
 
 
 
 
Sen får man då ha i åtanke att tyget inte gick att spegelvända, ränderna gick enbart åt ett håll så att matcha vissa grejer i tyget gick inte men det mesta iallafall.
Dessutom så var det ju fiskbensmönster i tyget och då gick det inte heller att vända på byxbenen men HELT OK ändå...
 
Byxorna är gjorde efter ett par gamla jeans kunden lämnade in, dock fick vi fuska med fickan...
 
 
... och så mönsterpassning på fickan också...
 

Fastsömnad av fickan...
 
 
... ihopsytt ben...
 
 
... ihop sytt och fram...
 
 
... ficka...
 
 
... och bak men bara ihopsytt i halva baken....
 


... men RUTOR och RÄNDER STÄMMER!
 
Och så var testklänningen klar också, gjorde det sista igårkvälls:
Gummiband i midja samt fållning av ärmar och kjoldel...
 
 
 
Och det blev faktiskt så att dom 9 centimetrarna som jag la på kjolen åkte av igen.

Jag kände personligen att denna blev för tantig FÖR MIG med för lång kjoldel.

Ska man ha modellen till sommaren åker kjollängd ner nör man har bara ben "i min ålder", men till strumpbyxor vintertid så...
Ja, jag har ändå snygga ben i stumpbyxor "i min ålder" så jag ville ha denna kort som på originalet.

Vad nu kunden kommer välja på sin får vi se.
Vi är samma storlek så hon får prova min och så får vi se om hon vill ha ner kjoldel eller inte, fortsättning följer-
Och återigen:
Vilken otroligt skön modell!

Jag ska fota på sen, jag skulle kunna göra ett dussin till min garderob OM jag bara haft tid,
Nu skall jag och vovven ut och gå, vi ses ikväll eller imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0