upp som en sol, ner som en...

Det här med SKOLAN alltså...
Upp som en sol och ner som en pannkaka.

Idag fick jag mig en kalldusch som hette duga och så grät jag faktiskt.
Det här med att jag måste ha teori passar mig inte ett jävla dugg om jag skall vara ärlig.

Duktig som en skolelev så var jag tvättad och påklädd till prick klockan 08 för att fort bli klar och kunna sy idag.
Den till en början flitiga eleven med tillförsikt...

 
Men alltså jag ruttnade RÄTT FORT ska ni veta.

Jag tycker programmet vi jobbar i är skitkrångligt, jag fick be sambon om hjälp och tappade tålamodet själv.
Skulle skriva en uppsats om mig själv samt vad jag tyckte var dom tre viktigaste frågorna i ämnet Yrkeshistoria.
Jag kom inte på något annat är stilepoker inom modet under århundraden och årtionden.
Sen hade jag inte en susning.

Jag fick till en presentation om mig själv och fick känslan av "arbetslös" igen.
Jag gjorde en mindre uppgift till.
Såg en lektion.
Skrev en veckorapport till rektorn och sedan började jag grina när jag såg uppgiften som skall vara klar till på fredag:

UPPGIFT 2 – INDIVIDUELL UPPGIFT Den andra uppgiften i kursen handlar om att gå tillbaka i tiden och söka efter fakorer som har påverkat hur ditt yrke ser ut i dag. I exemplet ovan så var det tekniken som ledde till att hela yrket dog ut, när du söker så är det viktigt att söka efter händelser eller beslut som har lett till att ditt yrke har gått i en ny riktning eller liknande. Om yrket inte har förändrats avsevärt genom tiderna så titta på de faktorer som du tror är nyckeln till det. Sök efter yrkets start till i dag, ta hjälp av en tidslinje och ringa in viktiga årtal.
 
Nej, nej, nej....
Det här har jag vare sig tid eller lust med.
Alltså det är inte för att vara taskig men jag vill sy, jag vill inte lägga ner vare sig tid och energi att hålla på med sån´t här när det är felfri och snabb sömnad som är mitt mål.

Dessutom var klockan 13.30 och jag hade suttit i sex timmar, nacken värkte som besatt.
Sitta och skriva så länge, INGEN BRA jävla kombo.
Fixa att skriva uppgift 2 också var out of the question, jag tog cykeln ner till chefen och spydde galla fortfarande med gråten i halsen.
Sa att jag får göra uppgift 2 imorgon och idag göra lite syjobb för nu kunde jag inte sitta mer.

Jag hade ju tänkt att göra syläxa imorgon och göra klart detta men det tog stopp.
Jag var så arg när jag åkte hem, handlade på vägen, i med ljudbok och så sydde jag istället.
Två par trasiga jeans, ett byxupplägg och insömnad av en kostymbyxa i röven senare var jag på lite bättre humör.
Lite mindre ledsen.

Tog på det Milou ut på promenad...
 
 
... och sedan sydde jag klart och fållade min rosa stickade klänning, bilder kommer imorgon.
 
Ja, jag blev lite gladare, lite piggare så får jag ta nya tag imorgon med skoluppgift 2.
Min bästis Klokboken sa:
Du KAN ju skriva, det där skriver du ihop snabbt när du väl kommer igång.
Jag muttrade:
Ja det är möjligt att jag kan skriva och gör det fort, men det är ju när det är något jag är intresserad av.

Om jag känner så här för Yrkeshistoria så vill nog varken jag eller ni veta hur jag kommer känna inför "Ekonomi & Juridik".
Det börjar nästa vecka.
Skjut mig.

Nåväl, nu samlar jag ihop mig för nu skall jag sy lite till, jag blev så jäkla deppig av det här inlägget.
Vi ses imorgon.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0