Blommig bomberjacka klar!

Så vart den blommiga bomberjackan helt klar igår morse då...
 
 
 
 
 
 
 
Seriöst men hur söt får en jacka bli?

Väldigt söt tydligen och nu får värmen komma NU-NU-NU så jag kan börja använda den, kan knappt bärga mig!
Det blir snart en jacka till, skall gräva i mina tyglådor och se vad som finns till buds.
(Säkert rätt mycket misstänker jag)
 
Sedan var det så dags för Wallis-klänningen, skulle klänningen passa undertecknad efter ihopsömnad?

Jag bet mentalt på naglarna av nervositet medans jag sydde ihop fram och bakstycke, fållade och hoppade i klänningen...
 
 
 
... MEN SE DÄR JA, den satt som en smäck, halleluja och fucking amen på det.
Iallafall NÄSTAN, ska kanske göra en smärre justering som jag behöver nålning och hjälp av chefen.
 
När jag sedan kom till armarna så stötte jag på patrull, inte direkt men vid arm nummer två, jag har gjort om originalärmen och valt att ta bort ett insnitt vid armbågen samt ett mycket konstigt insnitt ovanpå ärmen och valt rynk istället.

Gick jättebra med ärm nummer ett men sedan fick jag inte till det alls på ärm nummer två.
Hur jag än justerade och justerade så fick jag inte till den snyggt, jag höll på i TVÅ TIMMAR och nacken brann av irritationen och ilskan som bara blev värre och värre.
 
 
 
 
När jag sedan provade med den rynkade ärmen så...
Nej va fan, det blev "viktorianskt" möter "30-tal", vart inte nöjd, sprättade ur IGEN och tänkte att jag vill ha en slät ärm... tror jag.

Har så det räcker till två ärmar till, tyget finns inte att få tag i längre så jag har inte råd att misslyckas, vet inte hur jag skall ha det i nuläget.

Det hade verkligen "gått på räls-dagen" och sedan sprang jag in i väggen, bättre att lägga ner och plocka upp i helgen istället när man är pigg och utvilad.
Det blev annan sömnad istället, jag bytte spår och då gick det bättre.
 
Nu skall jag snart hoppa i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0