Japansk blomklänning under sömnad...

Det har varit en hård och lång vecka, mycket jobb och sena kvällar, jag har bokstavligen ramlat i säng men jag har varit pigg igen iallafall.
 
Hade en klänning till jobbet som skulle vara klar till idag med mig hem från jobbet igår.
Jag gjorde den efter maten igår för att slippa den imorse, jag ville vakna upp, ta det lugnt och bara behöva traska ner med den till jobbet på hundpromenaden.
Det visade sig vara ett bra beslut.
 
Det blev en underbar promenad med klarblå himmel...
 
 
 
 
... vi gick körrgår´n ToR och det blåste småspik vid havet men vi hade vinden i ryggen så det var bara att traska på.
 
I lä var det helt underbart, ingen isig vind utan varmt så när jag kom hem åkte alla kläder nästan av och jag låg och lapade sol i flera timmar och slumrade nästan till.
Svårt att se på bilden kanske eftersom när man skall ta selfies så är kameran på framsidan så kass men jag fick sjukt bra med färg...

 
YES, jag odlar krokodilhuden!
 
Efter att ha vilat hela dagen så kände jag vid halv sju att jag ville sy lite på min klänning med japanska blommor, drog ihop kjolen...
 
 
... och även överdelen där jag fick göra om halsringningen lite.
Det gick inte att sy på en snedremsa som det stod i mönstret så jag fick lösa det med att göra en egen infodring istället...
 
 
... det blev superbra och så sydde jag ner kanten med en söm...
 
 
... och då la sig halslinningen jättefint och slätt, med snedremsan stod kanten bara upp och dessutom drog sig så det blev snett eftersom det är ett stumt tyg.

Så kjol och överdel blev gjorda och sedan ihopsydda...
 
 
... och imorgon skall jag dra i gummiband i midjan och snabbt fålla den och här kommer en sneak peek (där jag dragit ett skärp i midjan) på hur den UNGEFÄR kommer se ut när den är klar...
 
 
 
 
Snacka om att den kommer bli en favorit i både tyg och modell, jag har förlängt både ärm och längd från originalet och blev riktigt nöjd med det...
 
 
Återkommer imorgon med ett färigt plagg misstänker jag, nattinatti!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0