Det blev nästan bra...

Goderkväller!

Så var man 46 år och en dag, nu går man mot raska steg mot 47!
 
Det blev ett blygsamt firande igår efter diverse missförstånd angående dag, träning, inkallning till match samt jobbande.
Vi får fira på söndag istället.
På kvällskvisten blev det snabbika med bakelser för mig, sonen och mamma, lite senare kom Klokboken på spontanbesök eftersom hon tyckte synd om mig som skulle fira födelsedagen själv.

Verkligen INTE en bra dag FÖRUTOM det där trevliga ovan och som grädden på moset på eftermiddagen så tappade jag min mobil i backen när den ringde och hela skärmen sprack och blev svart.

Nu var det ju faktiskt så att jag faktiskt fått en ny mobil i födelsedagspresent MEN alla mina bilder från i sommar låg ju på den gamla mobilen (hade inte fört över dom i molnet ännu) samt bilder på "fix & trix" på sånt som jag använder i jobbet när jag gör komplicerade saker.

B-O-R-T-A.

Härdsmältan var ett faktum förutom det andra tråkiga som hänt.
Jag tjöt som en barnunge och svor som Kapten Haddock... eller värre än Haddock.
Samtidigt ringde och ringde min telefon av presumtiva gratulanteroch jag kunde inte svara, jag var inte glad.

Nåja, den nya moblen var uppladdad och klar, sambon hjälpte mig att få in kort och så fick jag ladda ner/tillbaka alla program och så blev allt NÄSTAN bra.
Slutet på dagen med fika och Klokboken uppvägde iallafall det värsta.
 
SÖNDAGEN däremot var fantastisk!

Solhäng vid pollen på Björkis där vi var i princip helt ensamma.
Jag, sambon, morsan, Nybyggarna, Syster-Yster & Mats-Johnny och Syster J låg och lapade sol i lä och halvslummrade hela högen.

Två bad i havet blev det...
 
 
Isället för att åka hem åkte jag och sambon och köpte mat i Klintehamn och toscabulle och sedan drog vi till Kovik och njöt av den fantastiska kvällen också...
 
 
 
 
 

Det blev en mycket bra avslutning på veckan även om det nu inte blev Fårö som jag tänkt mig från början.

Det har varit en lång dag idag och nu skall jag krypa till kojs och sova...
 
 
Imorgon kommer det bli en mycket lång dag med Chifen, ateljén och sedan hem och dö förmodligen.

Beslut är för övrigt taget att inte åka upp till Stockholm och uppstarten av sista året på skolan.

Det kostar så himla mycket att flyga upp på morgonen vilket jag isåfall behövt, sedan ta båten hem men det kostar ju inte ett smack jämfört med flyget.

Hade dom haft mötet efter lunch hade man ju LÄTT kunnat ta båten upp och ner men i och med att det börjar klockan 10 så hinner jag inte.
TRIST men inte mycket att göra åt.
 
Men nu...
Sova.


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0