The winner takes it all...

Rapport från den årliga Golfbanketten där Sverige tävlat mot Norge i golf... nä, vem fasen bryr sig?
Inte jag iallafall.
 
Nej, jag tycker vi håller oss till det viktigaste som hände under banketten för det skall ju ändå utses  "Årets Solstolle 2017" under middagen (som för övrigt var på Munkens tak) och vem vann iår då?

JAG VANN!!!!
 
 
The winner takes it all!
 
För fem år sedan instiftade jag ju det mycket prestigefyllda vandringspriset "Årets Solstolle" i den soltokiga släkten Larsson där alla är "typ lite smått solgalna".

Vinsten har dock för min egen del lyst med sin jävla frånvaro år efter år, har inte haft en chans, ända tills igårkvälls.

Fick det tydligen med knapp marginal före någon annan (oklart vem) men vem bryr sig för JAG VANN och kände mig lite som Björn Borg när han vann sin 5:e Wimbledon seger, HURRA, bucklan är min och det viktigaste av allt:
Ingen kommer ihåg en tvåa, whoop-whoop.

Nåja, jag kan väl skriva vem som vann golftävlingen också då´ra, det blev:

 
... Komissarie Larsson!

Sambon kom sist men han vann ju å andra sidan förra året.
Vi vart 19 personer till middagen...
 
 
 
... och tyvärr var jag urdålig på att ta kort, men vi fick iallafall två bord och som sagt högst upp på taket i en del som jag faktiskt aldrig sett när jag varit på stället.
Helt perfekt var det iallafall, varmt och skönt och mysigt.
 
Över till något helt annat:
Kund passade INTE i denna modellen heller...
 
 
Då gav jag upp.
Jag brukar inte ge upp men hon passar helt enkelt INTE i modellen hur gärna hon än vill passa i den, det måste bli en annan modell.

Själv kan jag ju dock ha modellen så idag skall den sprättas isär och göras pappersmönster av, sedan skall jag sy ett linneprov och se om jag kan få till ett bystinsnitt.
Fortsättning följer, ha en bra dag alla glada.

Och BTW...
JAG VANN!!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0