Från snask till ett litet godisfnask...

Go´kväll!
 
Hemma, ännu pigg TROTS att det är fredag och jag ska jobba imorgon men så gick jag hem direkt efter stängningsdags idag så jag orkar upp imorgon för att jobba igen.
Hade det inte varit så bra tv ikväll hade jag satt mig att sy på återbrukskappa, ja igår orkade jag inte och idag är det tv-kväll, bara att gilla läget.


Så till snask och att vara ett litet godisfnask.

Chefen har tjatat onsdag, torsdag om att "Idag är det väl SEMMELDAG, är det inte det?".
Jag: Nej, inget socker.
Fallerade i onsdags med jordnötsringar efter att vi ätit LITE godis på jobbet, typ varsin cocosstång och lite plopp och jag gick och köpte jordnötsringar efter jobbet.

Igår: Inget socker.

Idag började hon truga redan vid 11-tiden och tyckte att idag är det ju fredag och DÅ är det väl ändå SEMMELDAG eller hur, idag måste vi unna oss!
Jag:
Nej, inget socker, vi spar det tills nästa vecka.

Chefen: Suck...
(en djup en)

En timme senare undrade hon igen om det VERKLIGEN ÄNDÅ INTE var en semmeldag, och så log hon brett, "kom igen".
Jag: Nope, inte för mig, sa jag, men köp du!
(Stoisk som en staty i italiensk marmor)

Ca två timmar senare kommer kund (och vän till chefen) in och var så himla glad att vi fixat ett par byxor så himla snabbt till honom och ville bjuda på fikabröd.
Chefen tittar pillermariskt på mig, ler och säger:
Joooo, JAG kan ju tänka mig någon liten bulle kanske, Madeleine vad säger du, vill DU ha?

Jag:
(Fan, jag skulle ju inte...)
"Jo tack det skulle smaka gott" hör jag mig själv säga.

Chefen ler som självaste sola i Karlstad mot mig, "Se där, jag visste väl att vi skulle trampa ner i sockerträsket idag iallafall!!!".

Jag kände mig som det största sockerfnask i världshistorien, sicken enkel match jag är.
VVS (Våga Vägra Socker) , näe inte jag inte, är så patetisk.

 
 
Så är jag räddad.
"Svarta byxan" ersätts av "Yllekjol" á la åt det här hållet...
 

(Inte jag som sytt denna, fått som inspirationsbild)

Och detta tyg är beställt...
 
 
 ... i den här modellen...
 
 
 ... samma som "Afrikakjolen" fast "Yllekjolen" skall inte ha fickor.

Jag kände mig lite glad, svarta byxan får åka i malpåse ett tag fram över, iallafall till efter den 14:e februari och sedan veckan efter det så lär den väl upptas igen... mja.

Nu skall jag se "Skavlan", vi ses imorgon igen, nattinatti.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0