Förfrysa fötterna...

Godagens!

Helvete vad kallt det är.
Och här stod man utan vinterskor.

Jag var och träffade Chifen idag och sedan var jag tvungen att gå och leta upp mig ett par vinterskor för mina skinnkängor går ju kylan rakt igenom.

In på Din Sko, allt slutsålt typ vid förra köldknäppen samt på rean, inte en vintersko att hitta...
Om man inte hade storlek 35-38 förstås.
Funkade inte på tant med storlek 40 -41.

In på Stadium och det fanns två typer av kängor som var så fula att klockorna stod stilla.
Åhlens, nope.
Panik, fan att jag inte köpt i våras när det reades på nätet, vad fan skall jag göra om inget finns på Intersport?
Hem och beställa från nätet och förfrysa fötterna under tiden.
 
Kom så in på nästa ställe och det fanns endast två par vinterskor och hade sån jävla tur att av dom jag gillade bäst så fanns storlek 40 kvar och dom passade...
 
 
Smidiga, varma och med goretex så att man inte blir blöt om fötterna, 300 billigare var dom också just nu.
Inte det snyggaste men det enda som jag ens kunde tänka mig efter vad som stod till bjuds, detta är ju faktiskt en baksida med att bo här, det finns INGET UTBUD.

Förra året hade jag tur, jag behövde inte köpa vinterskor pga den milda vintern och jag hade inte råd heller (hade hoppats slippa iår också).
Nu har jag lagt undan pengar till vinterskor och tandläkarbesök och det gjorde jag i oktober och november.
Inte lätt när man pluggar, men nu har jag skor som kommer hålla några år (förhoppningsvis) och jag slipper förfrysa fötterna.
SUCK.

Idag provade jag även min marängsviss till kjol och jag ber om ursäkt för suddig bild...

 
... väldigt 50-tal och såååå fin på faktiskt.

Insåg dessutom att tyllkjolar med mycket fluff runt magen är ju perfekt om man vill äta mycket mat, det syns ju inte.
Man kan vräka i sig för man är ju ändå fluffig.
 
Toppen jag har på mig har jag slaktat en gammal båtringad tröja från HM som jag gjorde nytt mönster till och sydde ett prov i våras.
Det är i den modellen/mönstret spetstoppen kommer bli i och den ska jag faktiskt slänga ihop om en liten stund och så kan jag lägga upp och visa här lite senare ikväll.

Dags för syrummet då för idag har jag faktiskt umgåtts med folk och igår firade jag och gubben vår 12-åriga förlovningsdag med middag och bio, Star Wars...
 
 
... eftersom han jobbade på nyårsafton.
 
Så till sist just nu...
Knäppte även denna lilla sagobild över stan på väg hem i eftermiddags från Klokboken...
 
 
Lilla sagobyn Visby, vackert som fan.
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0