Fortsättning på den rutiga skjortan...

Då var jag tillbaka till syläxe-tisdag också!
 
Idag satte jag igång med den rutiga skjortan igen, skära ut armar och manschetter, sy på armar samt sy på infodringar på ärmsluten...
 
 
 
 
 
 
Sy på ärmarna samt sy stickningar på skjortan...
 
 
Sy ihop skjorta och ärmar i sidorna...
 
 
Rutmönstret stämmer självklart under ärmarna och sidorna HELA VÄGEN...
 
 
 
 
 
 
 
Sydde vecket på armen...
 
 
 
... och så har jag skurit ut manschetter på samma "busiga" sätt som fickorna, endast en rand stämmer och dom är skurna på snedden.
 
Det kommer bli tryckknappar eftersom tyget är för tjockt för min och chefens maskiner att sy knapphål i.
Snart är den klar, gör det sista lilla i veckan eller helgen.
 
Tack för idag, slut för idag, sytt på en ny och bred linning på en bästis träningsbralla också...
 
 
Vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0