När katastroftänket slår till...

God förmiddag.

När katastroftänket slår till.
 
Satt här och tänkte igår:
Nu har jag haft det så himla roligt och bra i två år, nu blir det säkert ett hemskt år!
 
Alltså 2015 började ju inte så himla bra med nytt jobb i februari.
Jobba ett dygn och så rätt ner i källaren med att inse att jag var för handikappad för att fixa det jobbet.
Kände mig som ett blivande socialfall tills jag vände skutan någon vecka senare med att gå till Komvux för ett karriärbyte de Luxe.
 
Lärlingsplats och blivande sömmerska en månad senare och jag var på "G" igen.
 
2015 blev ett lyckoår.
2016 blev ännu bättre, fortsatt lärling och nu uppgraderad till SKRÄDDARLÄRLING.

Gode värld, känns som det inte kan fortsätta så här bra.
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag livrädd.

Rent statistiskt så brukar det ju vara så att man har "några goda år" och sedan brukar det gå käpprätt åt helvete och sedan brukar det ju vända igen iallafall om jag ska gå till mitt eget liv.

Det är ju sällan det är en rak linje man balanserar på.

Okej, ska försöka undvika katastroftänket och bara njuta av "Det goda livet " jag lever nu.
Om nu alla andra hade ett skitår 2016 (och världen) så hade sannerligen INTE jag det.
Jag har levt i min lilla värld ihop med min chef på mitt lilla jobb, det har varit lyx, måtte den lyxen hålla i sig.

Nej hörrni, åt helvete med katastroftänk.
Skärpning.

Nu skall jag ta en dusch och sedan skall jag LYX-SY, fortfarande ledig, skall slutföra en klänning som hängt i ett år och bara behöver fållas och sedan skall jag nog sy mig en NY omlottkjol.
Vi ses ikväll.
Inte tänka negativt nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0