Gosse lilla...

 
God morgon!

Har sovit ut idag, vaknade inte i ottan utan vid halv nio, helt okej.

Det blev en ganska lugn dag igår men jag tog ett litet race på stan.
Efter att ha sytt i dragkedjan och det slutade ösregna så drog jag järnet ner till jobbet och dumpade byxorna, vidare så kollade jag av vad som fanns i solhattsväg på Adelsgatan:
Nada.

Sprang runt på Öster i regnet och hittade följande:
Svarta bikinitoppar på Stadium.
Solhatt på HM...
 
 
... en riktig "jättemanta" men det var den bästa jag kunde hitta OCH den fyller sitt syfte, täcker ansiktet och var billig jämfört med alla andra jag hittade.
 
Det som var kvar att finna var så bikinitrosa.

Alltså att hitta en som är lagom bred/ganska bred och täcker häcken var INTE LÄTT.
Jag går aldrig på Cubus men det blev absolut sista anhalten efter två och en halv timmes rännande ut och in och väntandes i köer.

Hittar en perfekt till synes bikinitrosa så jag ställer mig i provhyttskö för femtielvte gången och det går trögt.
 
Kön var lång, det var rea och folk hade MASSOR med sig in och provade och provade.
Jag började tappa tålamodet av allt köande och ville bara hem, bad till gud att trosan skulle vara okej.
 
När det så var jag som stod först i kön så ser jag att en man-gubbe-á-la-30-år smyger runt och cirkulerade från andra hållet kring provhytterna.
Jag tänkte:
Kön är BAKOM MIG, om du tror att du ska ta dig in på en räkmacka där det inte är en kö så tar du fel gosse lille.

Örnblicken Österholm naglade fast gossen med blicken och den sa:
Jag bevakar dig, jag ser dig!!!!

Gossen:
(Jag cirkulerar lite till)

Och mycket riktigt, när det var min tur SOM STÅTT I KÖ, så slår han till och ska smita in bakvägen och hann in men då röt jag och rusade fram som en galen tjur (eller kossa) i Sevilla:

- HÖRRU DU-DU, KÖN ÄR FAKTISKT HÄR, varsågod och ställ dig SIST i den om du ska prova, vi andra har köat!!!

Ja, jag röt faktiskt för jag var sååååå trött och har man kö-system så har man, han fick gå ut med rött nylle och alla andra sura kvinnor i KÖN som glodde på honom och jag hörde en annan kvinna i kön när han passerade (ut ur butiken förmodar jag för han stod inte i kö när jag kom ut) "så fräckt att tränga sig".

Word på det, ständigt dessa män som tror att dom kan ta sig fördelar igenom att ta sig förbi "kvinnor i kö", nåja...
Den här kvinnan tar dom sig INTE förbi iaf.
 
Om byxan satt bra?
 
 
Jepp, den satt som en smäck så jag köpte två.

En bikini att sola i och en att bada i.
Dags att rydda lite här, vi ses imorgon igen, nu blir det myclet bloggande här för jag har ju SEMESTER!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0