Mormorskudde, stranddag och lite klänning....

God morgon!

Slängde snabbt ihop den där lilla mormorskudden då´ra.

Definition på en mormorskudde:
Ni vet en sådan där som dom oftast broderat själva på 35 X 35 cm som man inte fick använda utan bara var som "skåde-kudde" typ 
Min blev perfekt till fåtöljen i vardagsrummet och VIPS så blev det ännu blommigare och kudd-enhetligt! 
 
 P.s. Denna får användas! 
 
 
 
Så var den stora frågan igår när jag vaknade:
Skulle jag jobba eller vara ledig som bestämt från början?

Det blev först umgänge med vän hela förmiddagen och sedan...
 
 
 
... STRANDEN!
 
Brissund, och jag tror nog hela Gotland levererade strålande solsken denna nationaldag, två bad blev det för det var stekhett där jag låg, 16 grader i vattnet.

Jag blev dessutom smygfotad...
 
 
... av en "kompis kompis" som brukar hänga på samma hemliga ställe som jag.
Ser ut som jag har det rätt bra med den utsikten eller hur?
 
 Väl hemma tog jag ett varv på den nya kimonoklänningen...
 
 
 
 
... fick ihop hela klänningen från slamsor till hel klänning, infodring i halsen och fållade armar.

Vad är kvar?
Knytband och fastsömnad av dom.
Fållning nertill.
 
Sedan fotas på modell.
Nu fixa inför jobbet, vi ses imorgon igen,
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0