Long time no see...

Hej och hå...
Här har det varit long time no see.

Jag hade så mycket förra veckan att jag bara inte orkade kvällstid att skriva en enda rad.
Jag har dock hunnit avverkat ganska mycket på denna gångna veckan så jag kommer inte ens ihåg hälften.
Sonen har varit här i några dagar och det var en mysig helg där jag vilade upp mig så mycket jag bara kunde.

Och som om jag inte haft nog vad gäller UTGIFTER med maskiner osv så tappade jag min nya mobil i golvet på Atterdags i fredags när jag skulle ringa hem lite snabbt.
Telefonen glider ur handen och PANG i golvet.
Jag blev fullständigt vansinnig, spräckt skärm och hela baletten, skogstokig är väl det minsta jag blev.
 
Det var bara att ringa försäkringsbolaget på fredagen och jag ville bara döda någon.
1200 i självrisk, 2516 i lagningskostnad.
HURRA!!!
Ingen i familjen kommer få en enda julklapp i jul, jag är totalt barskrapad, totalt.

Och som inte det vore nog så skulle jag lägga upp en klänning som chefen glömt, fick veta det igårkvälls och kund skulle gå på fest ikväll.
Jag stack till jobbet och hämtade och skulle göra hemma och leverera till kund vid halv ett, skulle vara ett jobb på ca 45 min:
Sprätta coverfåll, sätta på docka och nåla, skära, pressa och sy upp med ny coversöm.

Då vägrar min covermaskin låsa sömmen vilket är en förutsättning för att fållen inte skall repa upp sig.
Jag höll på att smälla av, i två och en halv timme höll jag på med den där jävla maskinen men det var tok-kört så tillslut fick jag lösa det på annat sätt, lekman kan dock inte se ett dugg skillnad...
 
 
 

Vad fan det är för fel på covern nu då vet jag inte, jag har iallafall INTE RÅD att laga den.
Jag har bara en sak att säga:

HELVETE!

Igår unnade jag mig att efter ärenden, skola, jobb m.m få börja att slänga ihop mig tax-klänning...
 
 
 
 
Milou fick spader.
 
Nej DET VAR DET VÄRSTA...
Matte, håller du på och syr en omlottklänning med en massa fula TAXAR på, hur otrogen får man lov att bli egentligen???
Jag:
Du jag gillar dom där kaxiga taxarna och tyget är så taxamt att sy i.
Milou:
Du skulle bara våga, du går baske mig inte runt i en klänning med taxar på, jag förbjuder dig...
 
 
Idag har jag förutom försökt laga min trasiga cover i FLERA TIMMAR efter klänningsleverans sytt på ny herrskjorta...
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är ett mjukt ulltyg och det är en dröm att sy i, jag älskar det.
Nu är det sovdags, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0