På 25 minuter...

God morgon söndag!

Idag blir en riktig vilodag, veckan har gått i ett flygande fläng i vanlig ordning.
Efter jobbet i fredags orkade jag dock faktiskt vara social i två timmar efter jobbet men sedan vart jag så trött att jag bara var tvungen att ta mig hem.
Det var hem, dusch, mat och... ZzzZZzZzZZzZZZzzzZZzz

Igår var det utlovat kalasväder och jag hade en plan för dagen:
LIte jobb, bortbjuden på fika och hundpromenad.

Vaknar och det duggregnade.
Jag blev så arg, regn, regn och åter regn (sämsta september ever) och jag har knappt varit utanför dörren känns det som.
Jag satte igång och jobbade men var arg som ett bi MEN lagom till vi skulle åka ut på landet på fika så sprack det upp och vilken EFTERMIDDAG det blev!!!

Det blev +19 grader, helt vindstilla vid havet, fika med dopp och heeeeeelt magiskt, det behövde jag efter två hetsiga veckor och regn, regn, regn.
 
 
Lämnade allt detta magiska och vackra, kommer in till stan och det blåste småspik, var molnigt och skitkallt.
Vi fick en chock, det var bara att klä på sig långa träningstights, tröja, fleeceväst och jacka.
Från sommar -) höst på 25 min.

Gick en långrunda med Milou så hon skulle få sitt, duschade och sedan över till vän och umgicks till midnatt.
Kröp i säng och sedan... ZzzzZzZZzzzzzZZZzzzZz.

Idag blir planen:
Naturen (HAVET) vila, hänga med sonen, äta middag med familjen (vi har bestämt oss för att hämta mat på Mille Lire) och bara mysa, se på tv.
Misstänker att jag måste fixa på två märken på en tröja som sonen lämnat över men det gör jag i ett nafs.

Planeringen för veckan är juridik imorgon och JAG BER TILL GUD att mitt tyg hinner komma till tisdag så jag kan sy en Halston i riktigt tyg.
Det som är lite synd är att det glittriga tyget var restat och det var det jag helst ville börja med, svart fanns inte heller så jag beställde navy men det är helt ok som första "riktiga" provklänning.
 
Alltså den andra var ju i stumt tyg så detta blir den första i jersey och ytterligare ett prov kan man väl säga för att se om mitt mönster kommer funka i jersey, jag är rätt spänd kan jag meddela, fortsättning följer.

Vi ses imorgon, nu skiner solen från en klarblå himmel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0