Är du estet eller...?

Goder kväller!

Vad gäller Persbrandt så har jag sträcklyssnat på boken, jisses vad bra den var.

Ja, med tanke på hans röst så blev den dubbelt bra men också som en studie i psykisk ohälsa och en man som äntligen fått ro tack vare en diagnos och medicin.
Han blir bara ännu sexigare.

Och som jag då tjatat om hans inläsning, här kommer några recensioner från andra som också är mycket imponerad av hans röst och jag som ALDRIG brukar skriva recension gav den 5 stjärnor och skrev dessutom den översta recensionen här...


2018-04-25
Mycket bra bok, älskar dessutom inläsningen, Persbrandt borde läsa in fler böcker med den magiska rösten!
 
2018-04-25
En andra recension....Fy för dessa droger som tydligen är det enda som betyder något, mer än fru och barn. Men boken ar väl värd att höra på , trots allt, ”avklädd å naken”, men förbannad blir man
 
2018-04-24
Sorglig men Såå bra och bra uppläst kunde knappt sluta lyssna önskar dig allt gott i livet och håll dig borta från drogerna
 
2018-04-24
En bok som jag sträcklyssnade på, gripande och sorglig, stundom blev jag så förbannad och tänkte sluta lyssna.Hoppas att du kan hålla dej ifrån alla droger och att du tar hand om din familj
 
2018-04-24
Otroligt bra! Fin och sorglig på samma gång. Uppläsningen är fantastisk!
 
2018-04-23
Fantastisk uppläsning!
 
2018-04-23
Mycket väl skrivet och fantastisk uppläsning. Hoppas du lyckas hålla dig borta från alkohol och droger framöver.
 
2018-04-22
Vilken bra bok. Jag fastnade direkt och är glad att jag har 11 timmar kvar att lyssna.
Blir tydligt vad rubriker gör med människan bakom dem. inte alltid den som skapat dem men det vet väl se flesta? Kändisskapet har ett högt pris. Märkligt att Persbrandt kunnat presterat det han gjort och att kroppen ändå hållit! Önskar för hans och hansfamiljs skull att behandlingen fortsätter vara framgångsrik.
 
2018-04-22
Tack, tack, tack! Enastående och utlämnande på ett ”balanserat” sätt. Dessutom, utmärkt uppläst, vilken berättarröst! Mer av Persbrandt på Storytel är ju att önska!
 
Ja, den där rösten...
Mums.
Nä, den här boken var skitbra, jag lägger mig platt.
 
Så över till sonen...

Möter honom på väg hem från affären, har jobbat hela dag och har "hemmakläder" på mig, det första ungen säger när han ser mig är:
- Herregud mamma, är´u estet eller?
Jag:
Om jag är utbildad keramiker och snart klänningkräddare och fuska i det mesta som har med hantverk att göra, vad tror du själv?

Han hånlog lite.
Jag gissar att min stass ikväll INTE DÖG åt 18-åringen...
 
 
Så över till examensarbetet.
Ännu inga tyger.

Samtal tlil Postnord häromdagen och jag undrade VART mina tyger är för det sas ju:

.. "bara du betalar in momsen och tullavgiften så kommer tygerna som ett skott!"

Ja, och det gjorde jag ju i fredags med Swish så fort det låg registrerat hos Postnord efter veckor på en hylla (förmodar jag) i Örebro.

Idag försökte jag spåra tygerna IGEN och se om dom kanske är på väg över Östersjön... men nä... fortfarande i Örebro... gisslan hos Postnord... UNDERBART!
Känner att Postnord skulle behöva en ny jingel till sitt fenomenala företag och låt mig då föreslå Linda Bengtsings "Jag ljuger så bra" för så mycket lögner som jag hört de senaste 2 1/2 veckorna har jag inte hört sen... aldrig... 😠

Senaste och ärligaste budet i luren var iaf i måndags att jag får ställa in mig på "några veckors väntan till".
Slutat ringa dem, lika bra att inse: Inga tyger kommer att dyka upp till mitt examensarbete så jag får sluta att leva på hoppet. Punkt.

Det har tyvärr fått bli en gammal goding till mönster för att tyget jag har ska komma till sin rätt...
 
 
 
 
Ja, var gör man när man inte har så mycket tyg så man kan göra något annat och det måste vara stora tygdelar för att blommorna ska komma till sin rätt?

Jag ritade av ett Vougemönster igår, en maffig klänning som jag tänkte göra men tyget räckte inteså jag skulle kunna mönsterpassa.
 
 

Framför allt då den korta som skulle kunna passa i stol med Ikea-klänningen, dock, det behövdes 5.10 meter och då skall man nog HELST ha enfärgat tyg för dom fem metrarna räckte inte till mig när jag behövde mönsterpassa.
Der jag sydde är det enda jag då har hemma i mönsterväg som kunde passa men få fan vad tråkigt, inte alls vad jag hade tänkt mig.
Detta har jag ju gjort alldeles för många gånger.

FY FAN för Postnord.
FY FAAAAAAAAN, ja jag hatar dom verkligen.
 
Måste dock sluta hata för det slukar så mycket enerig så det är inte klokt, jag mår skit bara av att tänka på eländet.
Klart slut för idag iallafall, lever ännu lite på hoppet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0