... Gud i form av Postnord...

Go´kväll.
 
Alltså gårdagen måste nog ta pris i hur dåligt man kan må alltså, fy fan vilken härdsmälta jag hade igår när jag ringde Postnord.
Alltså jag jag tappade det fullständigt när jag ringde Postnord, jag började gråta något så våldsamt att jag knappt kunde prata med killen i luren och så rabblade jag samma ramsa om "examensarbete" medans jag tokgrät.
Och snäll kille försökte göra det han kunde.
Och jag tjöt vidare.

När vi tillslut la på kunde jag höra hur han gav upp en sådan uppgiven suck att jag tänkte att han har nog ett helvete på sitt jobb.
Ja, trots att jag var så himla ledsen så tänkte jag iallafall en liten tanke till den stackars suckande sorken.

Hade påbörjat en ny klänning men jag la ner och satte igång att jobba istället, det blev verkligen så jobbigt att fortsätta med ytterligare meningslöst arbete så jag kände att "jobb är enda räddningen".
La mig fullständigt utmattad och somnade på kvällen, vaknade efter tre timmar och tänkte:
I´m in hell och så började jag stortjuta.
Och kunde inte sluta.
Förbannade Postnord en timme senare och grät lite till... bara för att...

Slumrade någon timme innan jag steg upp i ottan fullständigt utpumpad.

Det blev en vända till jobbet, hem, en timme i solen och ladda om med kaffe:
Nytt klänningsmönster...

 
... rita av, skära ut och leta tyg att slösa på... har snart inte mycket tyg kvar om det ska fortsätta så här.
 
 Valde ett mjukt denimtyg och skred till verket...
 
Blev bra, snygg modell, bra alternativ, Plan C får funka helt enkelt och jag får sy två nya klänningar från och med måndag.
Denna får hänga i klänningskyrkogården tillsvidare.

Så skulle jag gå in här och blogga, tog en snabbis in hos Postnord och sökte på mina paketnummer och PLÖTSLIGT HÄNDER DET...
ENA NUMRET KOMMER UPP färdigt att få betala in!!!

Jag tappade hakan av förvåning, ser jag detta på riktigt, är det inte en synvilla efter två veckors HELL?
Håller jag kanske på att bli tokig????

Jag klickade i swishbetalning et voilá...
 
 
... jag hade fått betala.

Nu vet jag inte om dom klumpat ihop båda tygerna eller om det bara är ett eller om det/dom ens kommer dyka upp ändå men plötsligt har jag iallafall kommit så här långt.

Jag är dödstrött efter dom här två veckornas berg-&-dalbana, nu ligger resten i Guds händer...
Och med det menar jag Gud i form av Postnord och när mina tyger har kommit vill jag aldrig mer ha med den guden att göra.
I´m out of that religion.
 
Håll tummarna gott folk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0