Ständigt denna Persbrandt...

God morgon!

Tar en vilohelg här och solat igår, varit på ett möte och umgåtts med trevliga vänner på kvällen.
Sen har även jag drabbats...
Av vadå?
Jo, den stora Persbrandts-febern som verkar härja här i släkten!
 
 
Det började med att Moster Puff läste boken och vi fick sitta och höra referat vid en middag om Mickes eskapader.
Moster kunde inte sluta prata om Persbrandt så tillslut döpte jag henne till Story-Bibsen, ja för hon var lite som en ljudbok som var svår att stänga av.


Mamma blev SÅKLART taggad och började läsa boken och inte heller mamma kunde sluta prata om vad som hände i Mickes liv och hon kom till och med upp till mig när jag jobbade och BERÄTTADE lösryckta Micke-minnen.
Jag = måttligt road.

Skrev sms till Nybyggarkussen:


Så fick jag själv se att P-boken kommit på Storytel.
Skulle jag läsa/lyssna på den?

Hänga med i Persbrandt-klubben, ja för Nybyggarkussen och Syster-Yster har eller läser den också.

OKEEEEJ då, lite nyfiken blir man ju på vad karlfan sysslat med så jag laddade ner boken och började lyssna, det är ju då dessutom Micke själv som läser.
Och jag kan ju bara säga så här:
Jag har INTE EN ANING OM vad karln berättar om sitt liv!!!!

Nä, jag bara lyssnar till den där SEXIGA RÖSTEN som får in en i ett hypnotiskt tillstånd och man känner sig undefär som Mowgli i Djungelboken när han blir hypnotiserad av ormen Kaa...
 
 
Seriöst, alltså han har ju så sexig röst så det är inte klokt, den nerven och närvaron får en ju att förlåta honom allt han gjort... och då har han ändå inte gjort det mot mig.

Eh, ja... pinsamt.

Ständigt denne Persbrandt som man borde tycka är ett svin mot kvinnomänskligheten men alltså han har ju det sen får folk säga vad dom vill.
SMF är vad han är.

Så sa jag till mamma när jag kom hem efter gårdagens hundrunda ungefär det jag skrivit ovan och morsan gick igång på alla cylindrar:
- Men ELLER HUR, gastade hon där hon satt och lapade sol i bersån.

Ja, sen satt vi där och språkade om den där rösten, hans utstrålning som morsan precis sett filmen Tårtgeneralen beskrev hur SNYGG han var trots den där masken som lagts på honom i filmen.
Micke gick igenom ändå (tydligen???)...
 
 
... och han var enligt morsan:
SKITSNYGG, i dom höga versalerna också.
(Hm, tveksamt...)


Ja, Micke kan tydligen se ut hur som helst, bete sig hur som helst och ändå står man där och bara...
Gaaaaah...
Otroligt, någon gång ska jag tycka han är ett fall för Metoo men inte just nu...
När jag lyssnar på hans röst....
Och bara...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Persbrandt var jättebra i Tårtgeneralen! Det var snudd på buskis, men gick dock aldrig över gränsen.
Kram, Ingrid

Svar: Ja mamma och moster tyckte den var jätterolig Ingrid ;)Kram Madde
Stickqvickan och Sytoken

2018-04-22 @ 18:11:13
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0