Mojo is back.. iallafall tillfälligt!


Startade upp dagen igår med en promenad runt muren, ska jag göra idag också straxt...
 
 
 
 
När jag var klar med skolarbetet igår skulle jag sy lite på min svarta klänning, POFF så försvann ljuset på (i?) symaskinen, den lilla lampan hade gått.
 
Jag fick ge mig ut på lampjakt, fanns inte på ett enda ställe.
Ringde runt och besökte två ställen, NADA.
Jaha, så är det att bo på en ö.

Jag ringde då upp vårat ställe i Stockholm som säljer mitt maskinmärke och tre sekunder senare var två lampor på väg och jag swishade pengar.

Jag stod då i en lampaffär och tänkte att jag ska kolla med henne vad dom hade för arbetslampor med bra sken och lågt pris.
Fick då veta att den här gamla godingen är den dom säljer bäst av och så i med en stark lampa med kallt sken....
 
 
 
 
Pris:
380 kr med glödlampan.

HERREGUD vilket sken!!!!
Inte ens min svindyra sylampa har lika bra kapacitet, jag slog faktiskt till direkt, ja det blev trångt i det lilla syrummet MEN det dår det vara värt, jag ser som en örn.
Ska köpa en till det tredje sybordet också ute i klipprummet för detta var en smärre revolution.
 
Mojo is back... iallafall tillfälligt, drog i en dragkedja i "Hitta-ditt-mojo-klänningen" igår...
 
 
... och fick linjen att stämma perfekt där bak.

Livet blev lite lättare, jag måste ur den här svackan och stressa ner, jag har sovit 7 timmar i två nätter nu så LITE bättre är det iallafall inombords.
Nerver är inte bra.
 
Nu ska jag kasta mig ut en sväng så jag kan sy sen, vi ses senare, kanske att jag hinner klart den svarta efter annan sömnad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0