Date med gubben och mobilskola med mamma...

Igår hade jag och sambon en mysdag ihop!
 
Söndagar brukar vara familjedagar här numera men sonen ringde på fredagen och meddelade att han åkt på kräksjukan och då var jag INTE så intresserad att träffa honom på söndagen.
Nej tack, har nu hela jullovet gått till sjukstuga då ville jag fan inte toppa det med en kräksjuka också om jag kan undvika.
Vi flyttade fram middag till tisdagen (imorgon) istället.

Det öppnade för en datekväll för mig och sambon istället, middag på byn och sedan gick vi ÄNTLIGEN och såg senaste Star Wars-filmen som vi hade fåtti julklapp ihop av sonen!

Såååååååååååååååå bra den var, precis som dom första filmerna, alltså jag var rent lyrisk inombords och fick så där lite klump i halsen av rörelse i vissa scener.

Ja, jag vet, det är en Sci-fi film vilket jag normalt inte gillar men det är skillnad på dom här filmerna, det är verkligen nostalgi och så vet man ju att Carrie Fisher dessutom gått bort och fine Luke Skywalker som "heeeroooo" liksom...
 
 
Nej det här var riktigt bra!
 
Gillar även han som spelar Ben Solo/Kylo Ren/Adam Driver...
 
 
... vet inte vad det är men han har "det" tycker jag, sorken är liksom fulsnygg och spelar filmskurk utmärkt!

När vi sedan mätta och filmnöjda åkte hem så säger sambon:
Alltså tänkte du på det att Milou är ju sjukt lik dom där små djuren i filmen?

Jag började gapskratta...
 
 
... han hade ju på pricken rätt!
 
Så över till morsan, här har det hänt grejer alltså!

Vi köpte en smartphone till mamma i julklapp och jag var väl smått oroad om hon skulle fixa det där med att hantera den, ja det kan ju vara att jag dumförklarar min mamma när det gäller tekniska prylar (med tanke på att jag inte ens fixar google maps och blåa prickar själv 
) men hon är verkligen INTE känd för att hängs med i dylikt.

Jag är iallafall LITE vassare än morsan, och sedan hon fick den här mobilen så har vi lite mobilskola dagligdags och morsan kan numera obehindrat ringa folk samt ta emot samtal, ta bilder och idag har vi haft sms-skola och hon fixar det faktiskt!

Jag är förvånad på riktigt, trodde jag skulle slita mitt hår som jag får göra så ofta annars när det gäller tekniska prylar men nu har jag suttit här uppe hos mig och skickat sms och fått svar.
Sambon har smsat och mamma skickade till sonen och har smsat med honom.

Sonen ringde till mig och sa att "jag skulle sluta smsa honom från mormors telefon".
Jag förklarade då att det inte var jag utan att det faktiskt var mormor, det trodde han dock inte.

Men medans jag satt här uppe och pratade med honom fick han ett svar från mormor igen och han frågade igen:
- Är det säkert att det inte är du som skriver?
Jag:
- JA, det är mormor.
Sonen:
Åh fan, det trodde jag aldrig att hon skulle lära sig, 78 bast liksom.

Hon kan mer än vi tror kanske, sa jag.
 
Nu skall jag se på tv, vi ses imorgon igen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0