Zebrajackan närmar sig...

God morgon!

Hostan fortgår men jag syr lite ändå.

Igår sydde jag fast resten av fodret på zebrajackan, hade nertill och ärmar kvar...
 
 
 
Ärmarna blev kapade 10 cm så det blev rätt längd också.
Såg ju inte från början att det var en "hängande" ärm och inte en ärm som gick/går vid axeln...
 
 
...så jag la ju till på längden på ärmen så den inte skulle bli för kort vilken den hade blivit OM ärmen startat vid axeln.
Nu är ärmarna iallafall kapade och perfekta, b
ara knapphål och knappar kvar sedan är oversize-jackan klar!

Det jag då är LITE missnöjd med på denna är slagen, jag hade velat ha ett bredare slag framtill men till nästa jacka så kommer jag bredda dom.
Tyckte dom såg bredare ut på bilderna men detta kan också bero på att jag kommer sätta knappar på denna istället för att ha skärp.
Då kommer ju öppningen längre ner och slagen blir lite bredare, som sagt, till nästa ska dom breddas iallafall.

Ny provbyxa blev också ihopslängd till min manliga musa, den förra var en storlek för liten, eftersom jag ska sy i rutigt tyg vill jag inte chansa denna gången så jag måste sy in, nu får han prova så får vi hoppas att en storlek större blir bra.

 

 
Nu dags att börja dagen, vad det än månde bliva, host-host...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0