Halleluja X 3...

God morgon!
 
Jag har bara en sak att säga just nu och det är HALLELUJA!
 
Halleluja nr. 1:

I tisdagskvälls, VÄRMEN var på i huset igen och man kunde börja skala av sig lager med kläder.
Plötsligt ringer morsan, hela hennes våning var lagd i mörker, ingen el.
Jag fick spader...
MEN VA FAN, skulle dom inte fixat det där med elen under dagen, och som jag svor, jag var vansinnig,

Ner till morsan, fick igång hennes lägenhet men luftvärmepumpen stod stilla.
Jag fick panik, den får inte stå stilla för om det är minusgrader på natten så går den åt pipsvängen och jag kände även:

INTE EN SEKUND TILL MED VÄRMEFLÄKT och tillstängda rum och inte kunna jobba hemma, jag orkar inte!!!

Tittade på mobilen:
18.03.
Hantverkare hemma och gosar med familjen förmodligen och äter middag.
Madde 47 började grina.
Orka.

Slängde dock iväg ett meddelande till "The Boss" för hela företaget och fick efter några minuter till svar:
Kommer om 30 min!

Jag:
Okej... och kunde slappna av.

Mindre än 30 minuter senare hade vi fyra killar i källaren som jobbade på och försökte hitta felet, jag fortsatte jobba.
Felet visade sig vara att en av killarna under dagen koppat eller dragit något fel, så steg värmen igen och innan bossen drog så sa han "Händer det något så tveka inte och ring".
Jag:
Så du menar att om den lägger av klockan tolv inatt så ska jag ringa dig?
Han:
Ja.

Men inget hände och både han och jag kunde sova gott hela natten och jag i ett varmt hus icke att förglömma.

Under dagen så hade jag knåpat ihop den nästsista punkten på yrkesplanen:
En infälld stolpficka...
 
 
 
 
 
Det finns olika sorters stolpfickor blev jag varse men jag valde denna, ska nog testa en icke infälld någongång också men jag har iallafall gjort en.

Det blev ett "Halleluja nr. 2" för nu har jag bara hälften av korsetten kvar och sedan är jag helt klar!
Fatta, efter tre år så har jag bara sedan examensarbetet kvar.
Jag fattar det knappt själv, dock, man blir aldrig fullärd, jag hoppas på att lära mig mer.

Bordeauxröd klänning på gång också...
 
 
... helt UNDERBART att kunna jobba hemma igen!!!

Så till Halleluja nr. 3:

Sonen fyllde igår 18 år!
 
 
Mitt lilla gosetroll, mammas pussigull, den där älskade lilla ungen blev plötsligt myndig!
Helt ofattbart.
 
Vi firade med familjerna och gudfädrarna på restaurang med buffé på kvällen och toppade hela kalaset med marängswiss.
Sonen var glad och nöjd... och jag har en som som har blivit vuxen.
Vart tog dom där åren vägen?
Det sa bara SWISH.
 
Idag blir det jobbet, snart på väg in i duschen, vi ses imorgon igen, då är jag ledig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0