Utfört till belåtenhet...

 
OMG... long time no see...
Vad har jag hittat på sedan sist då?
Jo det ska jag tala om:

Fredag: Begravning och jobb hemma på det, väldigt tung dag.

Lördag: Jobb hos f.d Chifen på morgonkvisten, inhandel av 50- års present och sedan 50-årsfest där jag typ kom i säng halv fyra på morgonkvisten.
DET har inte hänt sedan 1893 kan jag meddela men fy fasen vad vi hade kul, riktigt jäkla roligt.

Söndag: Hundpromenad, plugga engelska med sonen och familjemiddag plus tv på det.

Måndag: Skola och sedan lite jobb, herrbyxa in the making med tyvärr VÄLDIGT LITE tyg till dom rutiga byxorna så det var sjukt svårt att mönsterpassa men jag tror jag fick till det...
 
 
 
 
Har skrivit det förut och skriver det igen:
Vem hade kunnat ana att jag skulle älska mönsterpassning och framförallt i RUTIGT TYG?
Det är verkligen livet på en pinne men som sagt, jag hade sjukt snålt med tyg så vi får väl se.

Sedan la jag upp det sista på min budgetklänning i Ikeatyg, hade bara några stygn kvar i nacken men dom har jag satt idag så klänningen är klar...
 
 
 

Idag hade jag så en av dom sista grejerna kvar på yrkesplanen:
Passpoalficka.

Började med en i vitt tyg...
 
 
... men den blev jätteful och stämde inte alls någonstans, gick omlott i sidorna och stämde inte på mitten...
 
 
... jag fick börja om och på försök två blev passpoalfickan perfekt, detalövningen utförd till belåtenhet av eleven...
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det så fortsatte jag med uppläggning av en balklänning som jag redan sytt in samt bytt dragkedja på och HELVETE vilket jobb...
 
 
... 5 lager att klippa, sy ihop underkjolen och sedan klippa tre lager tyll, jag klippte två, det tredje spar jag tills imorgon...
 
 
Milou jobbade hårt med att ömsom stirra ut mig och ömsom stirra på chipsskålen.
Kvällsnöje när det är som bäst... eller inte..#hårdbevakad
 
 
Ja och i sammanhanget kan nämnas att igår så hade vi en man här som skulle hjälpa oss med två element som inte funkade och vi hade väldigt kallt i lägenheten.

Han hällde tydligen på vatten på pannan innan han luftade elementen och PANG...

så la hela pannan av och gick hädan till pannhimlen!!!!

Vi har fått någon svag lite hjälpgrej som försörjer oss med MYCKET LITE VÄRME och inte mycket varmvatten vilket gör att vi har iskallt i huset och jag fick duscha kallt när jag jobbat klart för sambon hade duschat före...
KUL ELLER HUR???
Nej, nu är det inte roligt, 2018 har inte börjat speciellt bra för mig kan jag meddela, nu har det varit alldeles för mycket på kort tid så jag undrar vad som väntar härnäst?

Iskallt skall vi iallafall ha till efter påsk för då har gubbarna tid att installera någon annan värmekälla i huset.
KUL.
NEJ.

Nu skall jag sova, fortsättning följer på mitt eländiga liv imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0