Bröllopsdröm...

Inatt hade jag världens HÄRLIGASTE dröm.
Jag drömde att vi gifte oss!
Och vilket drömbröllop det var.
Solen sken, klarblå himmel.
Jag hade en 20-tals inspirerad, blekrosa klänning.
Denny hade "provence-inspirerad-målarkludd-look".
Vi gifte oss under ett parasoll på Lickershamnstranden.
När vigseln var klar var det BADDAGS.
Alla gästerna fick slänga av sig kläderna och bikini/badbyxor på, sisten i är en rutten sill....
Sen var det bad och sol som gällde i några timmar sen klädde alla på sig igen och så gick vi till restaurangen och där var det buffé uppdukad.
Det blev OTROLIGT lyckat.... I drömmen då förstås...
Låter inte helt fel tyckte min sambo när jag berättade min dröm.
Ja, kanske vi har en PLAN????
Men då måste det ju verkligen vara ett bröllop med kort planering ;)
Idag är det sol, NU kör vi...
Vem vet, men det var iallafall SKITKUL i drömmen ska ni veta, ni som var med ;)

Nu till något helt annat...

Vet ni hur gott rökt, salt skinka LUKTAR när man inte "FÅR" äta det???


Vet ni vad jag känner varje gång jag ser en så´n här förpackning i kylen???
Kom och ta mig då, kom och ät mig om du TÖRS.....
Mums, så GOD JAG ÄR....
Mmmmmm.

Typ så tycker jag ungefär att VISS mat TALAR till mig.
Ni behöver inte bli oroliga för jag håller inte på att bli Schitzofren eller hör röster i övrigt som talar till mig.
Det är bara VISS mat... Som talar till mig...
Gärna SALT mat.

Igår fick jag lära mig nå´t nytt om rökt fisk också..
Tyvärr.
Vi var ju i Lickers och där säljer dom rökt fisk m.m i en liten bod.
Jag tänkte igår att jag skulle köpa med mig lite rökt flundra hem för det har jag inte ätit på hela sommaren.
Varje gång vi varit där tidigare i somras har flundrorna varit slut för att ALLA TURISTER köpt upp dom innan vi åkt hem.
Ja,ja det har varit skitsamma för jag hade ändå inte kunnat äta dom fick jag lära mig igår.
Fisken läggs nämligen i saltlake innan dom röker dom...
Så trist och snopet :(
Men som Fiskmannen sa:  Annars blir det ingen smak...
Nä, som vanligt då.

På måndag ska MITT NYA LIV STARTA!
Mitt mat-liv.
Nu har min läkare sagt att min hud måste LÄKA UT och jag FÅR INTE FUSKA med maten när jag äter tabletter.
Jag får se det som om jag har DIABETES ungefär.
Jag måste sköta mig, på alla punkter.
Mat, sol och stress.
Jag skall börja äta "LEVANDE FÖDA" mat typ.
"VI" dvs jag ska göra ett försök.
Så här är det, hon vill ge mig Raketbränsle, en mycket starkare medicin än den jag äter nu.
Jag vet inte hur man stavar till den här medicinen och jag hittar den inte i Fass men det låter som "Rakutan".
Om den medicinen har jag hört både BU och BÄ.
Mest BU för den har INTE så roliga bieffekter om man skulle råka ut för dom...
Men...
Den är bra också, för huden, tydligen.
Hm...
Ja, det är ju så att jag har ätit min andra medicin så länge nu så att läkaren tror att jag kan ha blivit immun mot den.

Himla konstigt det där för det SA HON FRÅN BÖRJAN ATT MAN INTE KUNDE BLI????

Men nu kan det vara så också att jag inte skött min mathållning speciellt bra.
Jag fuskar ju med salt ( typ ost, skinka, kaviar ), färdiglagat och restaurangmat när jag äter tabletter.
Även om jag är noga så är jag ju inte supernoga JÄMT.
Det straffar sig.
Min hud får aldrig läka ut och det gör ju då i sin tur att jag aldrig blir bättre.
Nu har vi bestämt så här.
Hon vill att jag ska ändra min mathållning helt, inte fuska alls.
Jag ska äta tabletter fullt ut i 1½ månad till, sen en kur på nedtrappning och SKÖTA maten.
Blir det inte bättre då vill hon att jag prövar Raketbrännsle-medicinen.
Jag börjar mitt nya liv på MÅNDAG har jag bestämt.
Nya kokböcker in, gamla UT!
Nytt tänkande, jag har "SALT-DIABETES" bara att haja läget nu...

Så kära vänner och bloggläsare...
Om ni undrar varför jag ser ännu smalare ut framöver:
Jag är INTE SJUK, jag har INTE ÄTSTÖRNINGAR, jag har börjat lägga om min kost.
Jag ska ge det ett försök för att slippa FARLIGA mediciner.
PUST...
Jag är rätt matt bara i tanken.

Hade ett snack med en vän idag och hon har bestämt sig för att ändra sina kostvanor också.
Ni skulle hört skillnaden på oss i samtalet.
Hon lät glad och positv, förväntansfull med sitt nya MATLIV.
Jag lät trött, hopplös, deppig, bedrövad.
Men som hon sa;  hon gör det frivilligt, jag gör det med tvång. 
Ja, så sant som det är sagt.
Men Bröllopsdrömmen var ju NICE iallafall :)
Sticka Lugnt lovely readers.

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag hoppas jag var fotografen i din bröllopsdröm!! ;) Glor hotfullt ;)



Mat som talar till dig?? Oooooookej. Gumman....vi ska fixa det här... letar fram tvångströjan och ett ex av DVD "Gökboet". Hehe.



Ses snart!

Kram!

2008-08-16 @ 15:41:07
Postat av: Tove

Lycka till med nya matvanorna, avundas dig inte men tror i och för sig att du är en av de personer som klarar av en sån grej! Vill svänga förbi er och kramas lite innan jag sticker, ska försöka imorgon! Kramkram.

2008-08-16 @ 19:30:19
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Självklart Liza-darling...

Ikväll har vi ju redan fixat upplägget till bröllopskorten.

Vigsel, ombyte till bikini och sen bränner vi ULLIS bröllopsklänning. Toppen tycker jag ;)

Tack för ikväll, kommer nog ha magont efter alla skratten som bjöds.

Kramis;)

2008-08-17 @ 00:46:22
Postat av: Bloggaren Herself

Tove, ja vi ses imorgon...

Hör av dig..

Kramis till dig med och god natt :)

2008-08-17 @ 00:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0