Födelsedag!

Idag har jag födelsedag...
En väldigt lugn sådan dock och inget firande.
Bara med familjen, vi ska gå och se Kung Fu Panda.
Kalas har jag nästa vecka när jag är mer ledig och har mer ork.

Jag är verkligen däckad efter dom här första arbetsdagarna.
Igår kom Karin med x-krok förbi och tittade på en bil som ska fixas.
Vet ni, jag var så trött att jag kunde inte stå still.
Jag liksom vinglade omkring för att jag bara ville sätta mig någonstans medans dom diskuterade bilen.
Ville stå och prata men kunde knappt koncentera mig för jag ville bara sätta mig ner.
När jag frågade vad klockan var och dom svarade 18.00 höll jag på att smälla av...
Va, jag trodde hon var MINST 20.00 så att jag skulle kunna gå och lägga mig om en timme.
Med ett stort GLAS kaffe höll jag mig uppe till 22.00 men det var på håret.
Som jag skrev igår, jag var verkligen i koma-läge.

Jag fick faktiskt för mig häromdagen att jag skulle fylla 38.
Antagligen för att jag sagt sen nyår att jag är 37 så nu känns det som om jag fyller 38.
Men det är 37.
Känns verkligen bra, jag har tack och lov ingen åldersnoja.
Jag gillar MIN ålder och jag ser fram emot 40.
När jag fyllde 30 däremot var det STORA ålderskrisen.
Oj, oj, oj ..... Då kände jag mig UR-GAMMAL och ungdomen hade försvunnit.
Antagligen för att jag inte var inte hade ett så kul liv just då.
Ska det vara så här resten av livet liksom....
Men nej det skulle det INTE och med livserfarenhet, mognad, trygghet i sig själv, kärlek, barn...
Finns det INGENTING att klaga på.
Inte ens några fler "kråksparkar" runt ögonen.
Heja 40 säger jag bara ;)

Igår när jag och sambon skulle gå och lägga oss så undrade jag vad han höll på med..
Han hade en tröja på sig, en Pikétröja.
Den var knäppt hela vägen upp och han såg ut som han skulle strypa sig själv långsamt.
Han såg ut som en kysk, kristen, oskuld....
Jag skulle börja knäppa upp den för att "lätta" på trycket runt halsen innan han svimmade av syrebrist.
Lite snällt och omsorgsfullt.

S&M sambo: Nej, vad gör du? säger han.
Omtämksam sambo: Eh, knäpper upp dina knappar på tröjan så du inte hänger dig själv i pikétröjan..... I sängen..
Det ser inte så bekvämt ut.
S&M sambo: Nej sluta, jag vill ha det så..
Omtänksam sambo: Varför då?
S&M sambo: Jomen det påminner mig om att jag behöver gå ner i vikt och om det är tajt runt halsen så är det obekämt och....
Hm, ja det var ju också en metod att påminna sig själv om att man behöver tappa några kilon.
Strypa sig själv långsamt i sömnen.

Så till en "braig" nyhet.
För en "hobby-näringsidkare" som mig.
Jag läste i tidningen idag att kommunen har sagt JA till ett nytt hotelbygge här på Söderväg.
I korsningen Gutevägen, Söderväg.
Det var blir kanon för min Sjal-bizniz.
Tänk er alla som kommer valfärda, gåendes från hotellet mot Söderport och hem igen.
Så är min lilla bod där längs med vägen, lätt att slinka in i, hantverk, billigt.
FANTASTICO!
Hoppas dom kör igång genast så det blir klart till nästa sommar.
Det är tydligen en snubbe som är intresserad av att köpa ladorna vid Kungsladugården också.
Han vill bygga hotel han med.
Köp och kör igång säger jag bara.
Mer hotell och turister på Rue de la Sud säger jag bara...
Sticka lugnt från en glad 37 åring :)

Kommentarer
Postat av: Liza

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄNNEN!!!!!

*sjunger med stark stämma JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEEEEVA...!!"

Massor av kramar!!!

2008-08-22 @ 10:56:04
Postat av: Bloggaren Herself

Tack!

Jag har precis varit ute och motionerat.

Då kom solen :)

Såklart när det är MIN födelsedag!

Kramis

2008-08-22 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0