Idag..

Ett litet inlägg från idag..

Man tager vad man haver...
Som Kajsa Warg sa.
Och vips har man en "Medeltids-kostym"


Blommor i Botaniskan.
Nu är det lätt att ta VACKRA bilder :)





Brudarna i Badet..
Pernilla, Åsa och Karin ( som tvättar fötterna på en kund )


Åsa ger Karin  lite massage.
Kan meddela att det var VÄLDIGT kallt där nere i skuggan.
Jag hade fått lunginflammation om jag hade jobbat där i 10 minuter.
Jag kunde inte ens STÅ där och vara trevlig och prata utan att bli som en Isglass.
Tjejerna var dessutom blöta.
Irk, jag ryser.
Dom jobbar GRATIS dessutom, det är jag full i beundran för...
Det hade jag ALDRIG gjort, hur kul det än är...
Ja, Vikingabyn var väl som sagt "min" erfarenhet av såna här spektakel och:
I´m done with it...
Verkligen...
Det finns ingenting i "min"värld som gör väpnare, soldater, gycklare, riddare, prinsessor, ljuva möer roligt..
Sorry,sorry,sorry...
Spydigheterna duggade tätt för mina "Fellow walkers" kan jag säga.
Ja,ja nu är det över för den här gången ;)




En stackars liten Shetlandsponny fick traska runt med gapiga ungar på ryggen.
Jag gissar att hon eller han längtade hem till betet i hagen.
Det hade jag gjort...

Vi tog iallafall en liten sväng på Medeltidsmarknaden och jag gjorde en liten privat undersökning...
Jag kollade kvaliteten på sjalar, halsdukar ( hittade mest stickat ) OCH PRISER...
Summa summarium är att jag nog är FÖR BILLIG...
Med svenska mått mätt.
För i dom "svenska" stånden så var det bra kvalitet men  USEL stickning och dom tog igenomsnitt 900 för sina sjalar.
Mina är toppklass jämnfört med det kan jag säga..
Utan att skryta.
MEN...
Så hittade jag ett polskt och ett estländskt stånd och där var det bra kvalitet och bra stickning ( handstickade sockor, tröjor, koftor, sjalar m.m )
Där var det JÄTTE BILLIGT.
Men jag antar att sålde dom 1 tröja för 300 kr så är det MER än en månadslön för den som gjort den eller köpt in den.
Svinbilligt för oss svenskar och KLART prisvärt!!!

Fast jag måste gå efter svenska normen tror jag och inte bli så dyra som dom var men gå upp en hundring iallafall.
Efter marknaden gick vi ( jag, Denny, Bibsen, mamma ) till Trägår´n och åt.
På väg hem blev himlen mörk, när vi kom hem var den KOLSVART.


Inget regn dock, iallafall inte på Söderväg...
Så kom Nybyggarna och sa Hej då...
Snyft.
Dom har ju varit här så länge nu så det känns konstigt att dom ska åka hem.
Det tyckte Åsa också, hon sa att det kändes som dom bor här nu.
Norge, vad är det typ???
Men så fort hon kommer hem blir det ju som "vanligt" igen.
Och stugan finns ju kvar, vi kommer nog SNART se dom igen gissar jag på :)

Jag tog förresten bort mitt förra inlägg.
Kände lite att jag kanske skrivit lite för mycket om mitt jobb och det kändes inte bra.
Istället för att ta bort en del så tog jag bort allt.
Om jag skriver små Chifen-historier så har hon ju ALLTID godkänt det.
Detta kändes tveksamt även om jag inte skrev något...
Ja, ni förstår.
Better safe than sorry som Unkle Peter skulle säga ;)
Nu är det Stick-tajm, måste jobba ihop lite att sälja
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Liza

Jag tycker din respekt för Chifen är underbar.

Kram!

2008-08-09 @ 21:17:33
Postat av: Karin

Han har inte klätt ut sig för medeltidsveckan...de var en svensexa..Jag bada han hehehe. Kram

2008-08-12 @ 13:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0