Rymdskurk = Jag

Igårkvälls vid läggdags så ligger jag och min lille Prins och myspratade...
Mitt i en utläggning om något så byter han ämne och säger:

Mamma när du blir riktigt, riktigt arg då blir din röst väldigt mörk.
Den blir så mörk att du låter som Darth Vader....
När Darth Vader-rösten "kommer fram" då VET jag att det är allvar.

Jag skrattade så jag nästan ramlade ur sängen, vad får han allt ifrån?
Ok, man får ju vara glad att man inte SER UT som Darth iallafall.

Jag har hört det där mer än en gång, inte att jag låter som Darth Vader men att jag låter väldigt mörk och iskall när jag blir arg...
Nu hör till saken att jag numera, efter många, många års träning INTE har kort stubin.
Jag har ett tålamod som är VÄLDIGT för att inte säga OÄNDLIGT långt...
MEN när jag blir riktigt, riktigt arg då brukar jag bli så BESTÄMD att ingen vinner den kampen.

Jag har haft 2 kvinnor i mitt liv som var dom totala motsatserna.
Där lärde jag mig tidigt vad som var mest effektivt.
Mamma och mormor.

Mamma: Kort stubin, gapade och skrek som en galning för minsta lilla grej, HÖG GÄLL RÖST...
Jag kan bara säga:
Noll effekt... Tillslut lyssnar man inte, det blir liksom bla-bla-bla.

Mormor: Mycket långt tålamod, men när hon väl blev arg då..
Rösten sänktes några oktaver och blev nästan avgrundsdjup, spände ögonen i en, bokstaverade nästan sitt budskap, sög in kinderna och iskall tystnad i väntan på ens eget försvar.
Jag lydde DIREKT...

Visst kan jag också få kort-stubin utbrott men...
Jag är VÄL medveten om vilken "metod" som har den bästa effekten.
Darth Vader-rösten har det klart bästa RESULTATET på både stora och små ;)

Jag hade förresten en arbetskompis som hade lite trubbel med en löneassistent och om jag inte minns fel så var det kopplat till chefen också.
Jag erbjöd mig att följa med vid mötet med löneassistenten och "reda ut" vissa saker löneassistenten inte ville ta tag i.
Om vi säger så här...
Efter det mötet kallade min arbetskompis mig för " sin Pitbull ".
Och löneassistenten fixade vad hon skulle ;)
Jag minns att löneassistenten sa :
Du behöver inte vara så HOTFULL...
Jag tror ni kan förstå VILKEN metod som användes då..
Efter någon månad slutade löneassistenten och min arbetskompis skrattade och sa:
Fan Madde, du tog knäcken på henne efter det där mötet vi hade.

Sticka lugnt :)
P.s. Vilken sympatisk person jag verkar vara ha,ha,ha  D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0