Stan kokar...

Adelsgatan kl 12.30 idag, packat med folk...

Idag skulle jag på stan och köpa inflyttningsprsent till Nybyggarna, det blev ju inget köp i måndags.
Det var MINST 1000 grader och varje steg man tog var svettutlösande.
Inte blev det bättre av ALLT folk i varje affär, långa köer och ingen AC i butikerna...
Jesus!!!!
Trängsel, hetta, svett :(


Efter mycket "om och men" så hittade jag nå´t bra på Bertholdsson & Holm.
Nöjd traskade jag vidare.
Vidare till Bolaget...
Sökte ägaren till Fröken Evel men hon hade precis gått, tänkte ju PROMOTA lite för mina sjalar och kanske få henne som återförsäljare.
Fick dock telenummer så jag ska ringa... Om några dagar... Så man inte är FÖR "eager-beaver" ;)
Kändes bra, då har jag iallafall kommit SÅ långt :)
Passade på att fota konstnären Ulrika Björnssons tavlor, som jag virkat rosor till.




Volá..
Hon har fyndat virkade dukar på loppis, köpt virkade  rosor av mig (3 D ), klistrat allt på en träskiva och sprayat med grafittifärg.
Färdig tavla :)


Pål har fått en gratis-kikare, här spanar han in INTRESSANTA turister.

Så mötte vi upp Nybyggarna på Trägår´n för lunch.
Eller dom var inne på efterrätt när vi åt lunch och så blev det fika ihop.
I flera timmar typ.
Det var så djäkla varmt att man inte orkade gå därifrån.
Vi hade ju värsta toppenbordet, såg allt och alla.
Vi glodde och kommenterade så det stod härliga till.
Det finns ju en hel del att diskutera vad gäller folk och hur dom ser ut och hur dom klär sig kan man lugnt säga.
Såna elakingar vi är :)


Och vem kommer inte traskande om inte Party-Systrarna.
Dvs mamma och Bibsen.
Med varsin Glamour-kasse...
Jag och Åsa blev mäkta avundsjuka när vi så att dom hade fått så FLASHIGA kassar med en massa gratis produkter.
Kassarna visade sig innehålla... En gratiskatalog.
Inte ett Lipgloss i sikte ;)


Åsa hade fyndat kuddar för BILLIG penning som hon visar för morsan.

Det blev en varm men trevlig dag på stan, fast mest på restaurang.
När det började stänka lättade vi och 10 minuter senare öppnade sig himlen och det böjade ÖSA ner regn.
Home sweet home..
Nu blir det Tv resten av kvällen.
Sticka lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0