CSI Madde.

Så kom SAMBON med en liten överraskning...
" Titta här älskling vad jag har köpt...
Ett spel, som vi kan spela tillsammans... "

Jag tittade.
CSI-dataspel...
Mhm...
Spela, hur då ?

"Ja, vi kan spela det här ihop och leta MÖRDARE "
( Wow, superspännande, tänkte jag torrt. )
( Alt. Ååååhnej )

Jaha, svarar GLÄDJEDÖDAREN, hur har du tänkt dig det då... ?
Ska jag virka och skjuta mördare samtidigt eller?
Ha, ha.. försökte jag.

"Eeh, nej men vi kan spela det tillsammans,
fortsatte han FÖRHOPPNINGSFULLT..."

Ok, jag kan ju inte vara en PISSEPOTTA jämt och bara nörda in mig på stick&virk så jag får väl göra ett försök...
Men...
Jag har försökt att spela BIL-RACEING spel med sonen.
BORING!!!!!
Jag har försökt bita ihop och spela KUNG FU PANDA med sonen.
BORING!!!!!
Jag är URUSEL på det där med spelkontroller och vilken man ska trycka på för att sparka ner någon ond KARATE-ORM...
Jag är inte så mycket för det där med DATA och TV-spel överhuvudtaget.
Jag gillar mer kunskaps eller lite mer KREATIVA spel man spelar ihop.
Fast jag har liksom tröttnat på det också tror jag...
Men jag ska ge CSI en chans.
För min GOA sambos skull.
FAST...

Då undrar jag hur det ska gå till rent praktiskt.
Man ska ju antagligen välja vilka karaktärer man ska vara.

Pax för att vara William Petersen säger jag då...
Doktor, CSI-agent, kriminolog och ANSVARIG..
Jag vill vara HÖGSTA HÖNSET annars får det vara.
Jag tänker inte spela någon underhuggare typ Marge Helenberger bara för att jag är TJEJ.
Nä, ska han spela med mig då ska jag vara Chefen & FÖRA BEFÄLET...
( As usual ;)
Annars får han leta mördare själv.
Då vill inte jag vara med och leka.

Så till sonen.
Jag var inne på " Tovisens blogg " och såg att hon bakat PEPPARKAKSHUS.
Jättefint, var det verkligen...
Jag ropade på sonen.
" Kom och kolla vad Tove gjort.."

Åååh, säger han..
Det var precis det jag tänkte att vi skulle göra IDAG, när jag kom hem från skolan.

" Jaha, varför sa du inte det då ? ( Tänkte du inte alls, tänkte jag ) "

Jag kom på det nu när jag såg Toves pepparkakshus att jag tänkte det förut.
( Liar, liar )
" Ja, ja, men vi kan baka pepparkakor på torsdag eller fredag efter skolan om du vill..."
Ja, det vill jag, sa sonen.
Så, nu är det bestämt.
Pepparkaksbak vilken dag som helst.
Jag tror att jag köper en färdig deg...
Blir bekvämast så.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

Roligt! =) Köpte också färdig deg - orka stå och fixa egen när den ändå står och blir dammig..?? =) Skoj ju, hoppas ni får kul =) Kramkram

2008-12-02 @ 19:54:29
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0