Fiasko, Supergott eller något mitt emellan.

Jädrans vilken flopp det blev av mitt BAKANDE idag då...
Jag skulle ju göra  " Tant Violas Banankaka ".
Så hittade jag inte receptet.
Letade och letade...
Borta.

Då hittade jag ett recept på en annan Banankaka men då krävdes grädde.
Jag sprang till macken och skaffade grädde.
Så svängde jag ihop smeten.
Men den innehöll bara smör, socker och grädde...
Inget mjöl eller bakpulver eller ens ÄGG...
Det skulle bara tryckas bananer i smeten och in i ugnen med lite kokos på toppen.

Nja..
Jag kände mig himla skeptisk.
Så mycket som jag har bakat i mina dagar så har jag aldrig bara använt smör, socker, grädde som bas.
Jag svängde ihop det iallafall men du blev jag ÄNNU MER skeptisk.
Smeten var värre än gummi och klister tillsammans.
Nä, då slängde jag hela BADERUTTEN i slasken.

Så hittade jag faktiskt på en EGEN variant på banankaka med en jättegod sockerkaks-smet som bas istället.
I med bananer och så vispade jag i Kakao som en liten extra effekt.
Misstänker att det kommer bli som TIGERKAKA med banan.
Det går säkert ner med lite VANILJSÅS eller GLASS till det också.

Förresten..
Jag kanske skulle ta och ringa BRANDISARNA ikväll.
Det blir ju NYBAKAT och GLASS.
Det vore något för dom.
KILLAR!!!!!
Ni som jobbar är HJÄRTLIGT välkomna över på lite fika och HITTEPÅ-Banankaka !

Annars har dagen varit lugn.
Jag har inte uteslutande virkat utan pysslat istället.
Haft lite att DUTTLA med här hemma.
Nu ska vi snart hämta sonen.
Och sen är det Idolmys och Banankaka.
Detta kan bli Fiasko, Supergott eller något mitt emellan.
Sticka lugnt.
P.s. Morsan smakade på min Färskost...
Utlåtandet blev :
" Mmmmmmmmm, herregud va god...
SKITGOD..."
Ja, då vet jag, den var god ;) D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0