Glänst på stan i nya sjalen, bajs & byxdrama...



Lite suddig bild på MOI...
Men man kan inte lyckas jämt...
Jag var bara tvungen att knäppa en bild på mig själv i min nya sjal...
Skulle fixa några småärenden på stan och vad KOMPLIMANGER jag fick från FOLK för min sjal.
Ja, mina sjalar står nog ut lite tror jag.
Lite udda mönster och udda garner :)
SÅ KUL...
Sista BEUNDRAREN var Syster-Yster som jag sprang på HM ( sambon var där och köpte jeans ) hon tyckte den var SUPER-FIN...
Nog SKRUTET om mina sjalar nu...
Ja, det är bara att hoppas att FOLK kommer till lilla boden snart ;)


Obs, Den skyldige med RÄTT sida utåt...

Jag promenixade som sagt på stan, Åhlens var målet.
Så går jag längs med muren och SPLATT säger det PRECIS framför min NYA STÖVLAR.
Alltså Duvskiten missade min näsa med en micromillimetersekund...
Eller något sådant.
Asså den var värsta FONTÄNBAJSEN...
Fort fram med våtservetter så inte stövlarna skulle bli förstörda och torkade.
Den var inte liten heller.
Han måste varit dålig i magen alltså...
Det brukar ju annars vara MOSTER B som har problem med bajsande fåglar i våran släkt.
Men jag kanske ärver den FÖRBANNELSEN nu???
Slutet gott, allting gott.
Han missade ju, så jag ska inte gnälla.
HADE han TRÄFFAT då hade jag inte blivit glad och BIRDIE NAM-NAM hade varit bland änglar och demoner vid det här laget ;)

Så till sambon.
Han mötte upp vid Åhlens efter skolan idag och ville att vi skulle försöka hitta jeans till honom.
Han har inga som passar direkt...
Dom är liksom lite för ( harkel ) små....

Okidoki.
Efter hans FÖRRA 2 totalt MISSLYCKADE försök att hitta jeans själv följde jag GÄRNA med som smakråd.
Jag var inte så imapd efter dom försöken kan jag säga.
Snarare FÖRSKRÄCKT & FÖRFÄRAD!!!!
Min döde far hade MODERNARE jeans när han levde än det där kan jag säga.
Det var "Farbror Barbro" byxor han kom hem med.
MIDJAN slutade under BRÖSTEN på honom och det såg ut som om han hade BLÖJA på sig...
VÄLDIGT OMODERNA byxor med andra ord.
" Tvättningen " och färgen på byxorna ska vi heller inte tala om...
KATASTROF för att sammanfatta det hela.

Det struntade väl sambon i, bara dom var BEKVÄMA...
Då försökte jag förklara att :
BEKVÄMA byxor har man HEMMA, BORTA/ute har man SNYGGA BYXOR på sig.

Nähe, där hade jag fel...
För byxor ska inte sitta som ett ÅLASKINN runt PUNGEN...
ÅJO, det ska dom visst...
Dom ska IALLAFALL inte se ut som om man har en BLÖJA på sig.
DÅ är det lite fel SKÄRNING kan man säga :(
Dramatik på högsta nivå blev det och jag SVOR HELIGT på att jag ALDRIG SKULLE VISA MIG UTE med sambon om han behöll dom byxorna...

Vill bara TILLÄGGA här nu att det var på BARNFRI VECKA så det är inget min son snappat upp kan jag säga...
Men som ni förstår så verkar detta KLÄDSNOBBERI kanske ligga i GENERNA kanske...

Iallafall han lämnade tillbaka FARBROR-byxorna.
Så går det någon vecka och han kommer hem med 2 par nya jeans...
VÄRRE än dom förra!!!!
Jag var i CHOCKTILLSTÅND och undrade VART GICK DET FEL????
Hur blev det så här ?
HUR kunde min SEXIGE FOTBOLLSHULLGAN-MAN  bli en " BENNY HILL-lookalike"????
Bedrövligt och jag var inte NÅDIG i min sågning av detta nya försökt till SJÄLVSTÄNDIGHET hos sambon...
( Ni vet det där : Kan själv... Kan köpa snygga kläder själv... Not...)

Han blev så arg att JAG fick gå och lämna tillbaka brallorna.
För han skämdes så...
Sagt och gjort, jag traskade iväg till DRESSMAN innan ett P-Möte och lämnade tillbaka brallorna.

Jag sa:
Hej, dom här byxorna skulle jag vilja lämna tillbaka för min sambo ska inte ha dom..
Jaha, sa expediten inga problem.
Så sa hon :
Tyckte han inte om dom när han kom hem?
Jodå, det var inte han som inte tyckte om dom...
Det var faktiskt JAG...
Ledsen, men jag tyckte dom var SKITFULA...
Hon vart helt knäpptyst och slog ut pengarna och gav mig dom.
Jag kan ju bara ANA vad hon tänkte om mig och vad hon sa till sina kollegor sen.
" Stackars djäkla karl.. "
Men ärligt talat..
Det skiter jag i, jag var PRECIS lika ärlig som jag var hemma..

Jag har faktiskt inte lust att en person som är SNYGG&SEXIG i mina ögon ska se TÖNTIG ut.
Jag är lika ÄRLIG när jag är med vänner som shoppar.
Skulle kläderna inte SITTA BRA, vara för små, för stora eller vara FULA skulle jag säga det direkt.
Varför ljuga om något inte är fint eller sitter snyggt?
Det gangnar ju varken sambo eller vänner.
Ja, LITE jobbig är jag, jag erkänner ;)
( tyrannisk )

Men idag gick vi och kollade ihop.
Sambon provade och provade.
Jag sågade och sågade.
Sambon stånkade och pustade, han var lite frustrerad.
Han var inte dirket beredd på STORLEKSÖKNINGEN i byxorna.
Jag sa lite taskigt :
Du måste nog banta nu älskling.
Han provade ett par SUPERSLIMMADE byxor.
Jag sågade...
Älskling, det där är för SMALA Rockers-killar a lá sonen.
Inte lite övervktiga killar i medelåldern...

Han kollade rumpan och jag sa...blöj-varning fram...
Jag drog fram ett par " Mauro Scocco-byxor" men det var fel stil det oxå på sambon.
Trots att dom har lite samma ( kompakta kroppshydda ) kropp.
TILLSLUT hittade vi ett par SNYGGA moderna jeans som satt bra.
Båda var nöjda :)
Så gick vi armkrok ut från HM, hurra :()
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0