Hemmakväll...

Så har jag jobbat idag.
Nu är jag hemma och tagit en stärkande, renande dusch och sitter med en liten godisskål framför datorn ;)
Imorgon blir det jobb igen.

Så igår.
Vi gick en promenad ner till min moster och det var mysigt att promenera genom ett livligt, ljusigt Visby.
Det blev VÄRSTA kalaset igår igen.
GODISBUFFÈ bort som hette duga.
Och vi fortsatte trycka i oss som vi gjort dom senaste dagarna.
Lika bra det.
Man vet ju aldrig när man får äta så här mycket gott igen ;)

Det bjöds på glögg, sen kaffe, tårta med hallon & blåbär, chokladtårta, praliner, karamellkungengodis ( Vi bara älskar Karamellkungen verkar det som i vår släkt ;) , Bailyspraliner och fruktsallad.
Mums och mumsa.
Vi åt, fikade, pratade.

Och barnen skötte sig bra ändå...
Det är ju alltid det där när man ska gå bort till någon som man vet har mycket FINA, ÖMTÅLIGA saker...

Jag tycker ändå att min son är RÄTT LUGN.
Han går att ha i möblerade rum och det är faktiskt inte många saker som han lyckats ha sönder under sina 8 år.
Vare sig här hemma eller borta.
Det har hänt 1 gång borta och 1 eller 2 ggr här hemma...
Bra statistik tycker faktiskt jag.
Han är duktig, på att inte slå sönder saker.

Men en sak har jag slutat med...
Det blir faktiskt en skillnad...
Säger jag till sonen :
"Du, nu ska vi gå bort till XX som har mycket fina saker.
Du får ta det lugnt och vara försiktig!
Se dig för och spring inte, ta det lugnt är du snäll."
Det har jag kommit på att det är INTE BRA.

Det HÄNDER någonting i sonen när jag säger nå´t sådant till honom.
Det är precis som om det är några MAGISKA ord som bryter en FÖRTROLLAD SON...
Han blir helt plötsligt ett litet ouppfostrat VILDDJUR och springer, snurrar, hoppar värre än vad han någonsin gjort.
Bara av att jag säger så.

Så går man ifrån stället med alla FINA SAKER och han blir FÖRTROLLAT, vanligt, lugn igen.

Säger jag däremot ingenting, inte kommer med förmaningar, är han som vanligt.
Lagom busig och uppspelt som man blir på fest.
Det blir någon tillsägning då och då men inget farligt.
Igår sa jag inget och ungarna röjde lite, men inte " VÄLTA-HELA-HEMMET-VARNING" .
Skönt.
Och summan av hela Julhelgen är att det varit en OTROLIGT rolig och mysig Familje-&-Släkthelg.
Vi har umgåtts mycket och skrattat mycket.
Supernajs!

Nu ska jag sätta på lite kaffe och ha en mysig hemmakväll i soffan och glo på tv.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0