Stora My, is shutting down her systems...

Stora My.
Det är jag då alltså.
Eftersom jag inte är så liten, får det bli Stora My.

Nu ska jag krypa till kojs.
Dom här två dagarna har varit VÄLDIGT långa.
Visserligen inte tidsmässigt, men på annat sätt.
Jag går och lägger mig nu.
Så jag är pigg imorgon, och trevlig.

Imorgon går jag upp när jag vaknar, och bakar lite bröd.
Det blir Vörtlimpa, Aprikosbröd OCH på MORSANS begäran blir det faktiskt...
SAFFRANSSCONES ;) oxå..
Alla har fått smak för dessa små delikatesser.
Dom kommer jag dock slänga i ugnen ca en ½ timme innan gästerna kommer.

Allt är klart inför i morgon.
Mamma och jag ska bara ta fram lite porslin och glas ;)

Idag var jag en liten sväng med Chifen på Rusta.
Såna LURIFAXAR dom är då...
Vi ser på långt håll i deras skyltfönster : REA, REA, REA.
Både jag och Chifen tittar på varandra och säger : Ska vi gå dit?
Ja, det ville vi båda.
Så kommer vi fram.
Då sitter det en PYTTE-lapp på den ena REA-banderollen där det står :
Rean startar den 26/12...

Amen, va fan.
Här trodde vi att vi skulle fynda och att dom reade som vissa andra affärer har gjort INNAN jul, pga finanskrisen...
Men det kunda vi ju känna oss blåsta på.
Vi gick in ändå och jag köpte TURKOSA julgranshjärtan, en ängel, trosor och en HÅRTORK!!!!
Äntligen lite pengar på kontot så jag kunde få en ny hårfluffare.
Min brann ju för någon vecka sedan och jag hade inte råd att köpa en ny.
Allt inhandlades, utan REA.
Men det blir nog en tur till för lite inköp av mer julgransprål den 26/12, när det kommer vara halva priset på allt.
Vi får se om jag hinner och skriva nå´t imorgon.
Annars återkommer jag på TORSDAG.
Med spännande skvaller om släkten och om det blev en " Norénjul " eller en vanligt och trevlig jul ( ha, ha ).

GOD JUL alla Lovely Readers!!!!!

Sticka lugnt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0