Fredags-Kalas & Manlig Förebild...



Mycket disk blir det en Idolkväll.
Men det är så bra.
Jag och sambon är det perfekta teamet när vi har haft folk faktiskt.
Jag brukar alltid fixa innan folk ska komma, duka och plocka fram, baka eller laga något.
Han tar hand om disk och utplockning.
Jag har drillat honom HÅRT ;)
Nä, som sagt, perfekt team...

Så var det fredagskväll igen och det blev Idol/Mys-kväll med kompisar och barn.
Vi börja få rutin på det här nu.
Det var någon som slängde ur sig :
Vad händer efter Idol-livet?
Vad ska vi göra då?
Någon annan svarade :
Det är lugnt, då börjar ju Melodifestivalen...
Vi har SAMKVÄM för flera år bokat nu på helgerna ;)

Det blev även tal om att vi skulle bygga ett kvarter där vi bor allihopen med ett Idol-hus...
Först ett umgängeshus i mitten, Idolhuset.
Så blir det glasgångar ut till respektive andra hus, där vi bor.
Så har vi internradio så vi kan meddela varandra...
KRASCH... 5 minuter kvar... KRASCH... Alleman på plats... Krasch... Nu börjar det... krasch... Ungar, pausen är slut, nu sjunger Kevin... krasch...
Vi blev rätt tända på den idén faktiskt.
Som ett modernt kollektiv typ...
Hur vi skulle finansiera det?
Ja, jag hade på förslaget att vi kontaktar "Extreme Home Makeover"- teamet och drar en snyfthistoria.
I stil med :
Jag har en svår hudsjukdom, en är ensamstående mamma, en måste jobba som taxichafför, en har ett beroende/prylbögsberoende, en är ensamstående med 2 barn osv...
Det nappar byggteamet SÄKERT på så får vi vårat "Idol-umgänges-kvarter".
Låter som en plan...

För övrigt igår så höll vi på att ÄTA ihjäl oss på SOCKERBASERAD kost som vanligt.
Herregud...
Jag hade bakat Dajmpajen och så hade "Prins I " bakat chokaldbollar.
PLUS en massa annat som folk hade med sig.
Det är ju inte så att man LÅTER BLI att äta heller.
Till nästa gång så kommer jag göra FRUKTSALLAD och glass, för mer sockermage dagen efter pallar jag nog inte...
Jag fick inte i mig något innan 12 idag.
Men GOTT var det, i början av frossan iallafall.
Sen gick käkarna mest av sig själv ;)

Så till Pål-Vår-Idol...
Igen...
När jag hämtade sonen från skolan igår och vi promenerar hem så säger han :

Längtande son : Mamma, när jag var på Ishallen i torsdags såg jag Åsa & Pål...
Jaha, sa jag, det tror jag inte, det är nog en OMÖJLIGHET...
Norge ligger ju inte nästgårds vet du, så det tar lite tid för dom att åka hit...
Längtande son : Men ÄR DU SÄKER på att dom inte är här?
Jag såg nämligen två som såg ut EXAKT som Åsa & Pål utanför ishallen.
Tänk om dom är här utan att säga att dom är här.
Jag är säker, sa jag.
Jag LOVAR att dom hade hört av sig om dom varit här.
Längtande son : Mhm, men när kommer PÅL???
Eeeh, ja, jag vet inte du...
Dom hör av sig när dom kommer.
Längtande son : Ring och fråga då...
RING du, sa jag och prata med Pål om du vill det...
Så kom vi hem och Pål-diskusionen kom i glömska, vad som hände då kan ni ju läsa i förra inlägget ;)

Så var jag ute och motionerade idag.
Då mediterar jag och tänker så bra.
Kom och tänka på det där med att sonen HELA tiden nu pratar / tjatar om Pål.
Pål, Pål, Pål...
När kommer Pål, har jag ju hört rätt många gånger nu sen Nybyggarna åkte hem.
Himlar vad han har blivit ÄNNU mer poppis nu.
SÅ RAMLADE POLETTEN NER...

HERREGUD, inte undra på att sonen avgudar Pål ÄNNU mer nu...

ÄNTLIGEN har min som fått en MANLIG förebild som kan RITA och teckna.
Katching...

Någon som är vuxen, KILLE och har samma " intresse " (iallafall i sonens ögon) som han.
Det är ju ingen hemlighet direkt att sonen gillar att måla och teckna, ett socialt & genetiskt arv från mig såklart.
Vi har spenderat otaliga timmar ihop och gjort olika projekt ihop.
Mamma i all ära men...
Jag är ju tjej / KVINNA  och det " förväntas " ju nästan att tjejer ska gilla och måla, rita och teckna.

Sonens pappa har inte direkt det intresset, där är det sport och musik som gäller.
Bonus Pappa kan inte dra ett rakt streck en gång.. ( säger han iallafall ;)
Hur många kompisar har sonen som gillar att måla och rita tror ni?
KILLAR?
En, möjligtvis, som jag kan komma på.
Resten är mer sport, rusa runt, data, tv-spelinriktade skulle jag vilja påstå.
Inga som kan sitta timme in och timme ut att teckna och diskutera sina alster, som sonen gör.
Min son har ÄNTLIGEN fått en MANLIG FÖREBILD son tecknar, som sagt.
En COOL kille som gillar att teckna.
SÅKLART...
Jag kom på det.

Så Pål...
Hoppas du läser det här eller så får min kära Kusse säga till dig att göra det...

Du STÅR EXTREMT högt i kurs nu...
DU tecknar...
Iallafall i sonens ögon är det nog en av dom BÄSTA meriterna man kan ha.
Du vet..
Mamma kan, men PÅL kan BÄTTRE!!!
Hans favoritämne i skolan är RITA / BILD och det har dom inte ens på schemat i hans ålder...
Du är Cool, häftig, snäll, tålmodig och gör dom HÄFTIGASTE bilderna EVER...
Bara så du vet.
Inte LITE där nu att leva upp till tills vi ses nästa gång ;)
Pussigull AVGUDAR och längtar efter DIG !

Dagens " Heja " blir följdakligen:
Heja PÅL, du är en MYCKET bra förebild !

Så tillslut...
Ibland måste man bara inse att man måste släppa taget...
Sticka lungt.

P.s...
Herregud, jag glömde ju kommentera IDOL...
Tack o lov att LARS åkte ur igår...
Det var INTE en dag försent.
Och BÖG-Kevin...
Man kan inte annat än bara ÄLSKA honom, han är UNDERBAR och Superduktig!!!!
Jag säger som Musik-Mogulen Desmond sa igår :
Tävlingen är över, Kevin är vinnaren !!!!
"Mogulen" för övrigt...
Vilket "SLIBBO", han var ju helt slajmig som helst och SÅÅÅÅ americano...
Som Karin sa :
Kunde han inte ha knäppt upp skjortan EN KNAPP till...
Jo, det kunde man ju ha önskat, NOT...
Yiiiiajks...
D.s.












Kommentarer
Postat av: Jenniepennie

Hm, sockermage efter en enda kväll?? Nu vet du faktiskt inte vad du skriver om, hjärtat mitt. Prova att ha en choklad/chips/kakamage efter en höst av uppsatsskrivande istället. Blev klar DSK i torsdags!! Hurra för mig! Eftersom de lagt avslut av tre kurser med skriftlig inlämning sista veckan har jag bara lite kompletteringar att göra (glömde redovisa lärandemålen å en sån där förhatlig referenslista) var bara 4 i klassen som vart helt klar. Men hur som, du skulle se min choklad/chips/kakamage - den är inte att leka med. Har gått upp massor sen jag började med uppsatsen å kan nog inte skylla allt på sambofetman direkt... Även om det gjort sitt.:)

You go Pål! Underbart att besatta sonen har fått en klok förebild.

Har för övrigt insett att jag nog har ett dolt röksug för tillfället - drömde i nättras att jag gick fullt bolmande genom Visby lasarett med min duschmössa på huvet. Kan du inte ta å kolla upp vad det innebär egentligen? Nikotintuggumin, var är ni??!

Dax att ta tag i datorn å låta tangenterna börja glöda så jag blir klar med eländet!

Pussen å kramen

2008-11-09 @ 12:03:07
Postat av: Bloggaren Herself

Grattis till examen!!!! Skönt att ha det gjort va?

Jag kommer få IDOL-mage efter den här hösten ;) Sambo-mage är ingen fara för min del, vi har varit ihop för länge nu;)

Så vida inte vi blir "på smällen" då förstås.

Umgänges-magen är det värre med...

Men å andra sidan har jag nästan bara aptit när jag umgås så då är det bäst att passa på att trycka i sig :)

Kramis

2008-11-09 @ 18:36:57
Postat av: Liza

Hahaha, har du börjat författa till Extreme Home Makeover än...? ;)



Prins J's byxor är tvättade och redo för tillbakalämning ;) Tack för lånet ;)



Kramar!!

2008-11-10 @ 17:48:48
Postat av: Bloggaren Herself

Jag tänkte börja på mitt VIDEOBREV till EHMO om några dagar...

Ska bara äta lite salt så jag ser EXTRA djävlig ut...

Då har vi nog en större chans.

Kan du inte riva sönder, skita ner lite kläder och tova till håret och måla dig svart under ögonen också... ?

Så filmar jag dig som den ensamstående, hemlösa mamman med drogproblem???

Kramis

2008-11-10 @ 21:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0