Mysväder eller Busväder?

Mysväder eller Busväder?
Ja, det beror väl på...

Om man som jag är ledig idag och kan stanna inomhus, ha tända ljus och se på Malou, virka...


Fortfarande, klockan 11.30 gå runt i pyjamas och morgonrock, dricka sin andra kopp kaffe för dagen...
Då är det DEFINITIVT Mysdag...

Jobbar man, som sambon...
Har kört fast i snön ute i Eskelhem och försökt GRÄVA sig fram den senaste timmen...
I pinande snöstorm...


Då är det Busväder...

Burr, usch och FY...
Jag är så glad att jag är ledig och slipper sticka näsan utanför dörren...

Sonen i morse när vi skulle till skolan.
Snöstorm som sagt...
Jag har ännu inte hunnit investera i långfillingar.
Men TÄCKBYXORNA från förra året kunde han fortfarande ha.

Igår när han var ute, här hemma hela dagen och lekte.
Var det HELT OK att ha på täckbrallorna.
Idag när han skulle till skolan...
GLÖM DET!!!!
Ta på sig ett par FJANTIGA täckbyxor, då frös han hellre ihjäl och DOG...
Jag fick inte på ungen brallorna.
Helt omöjligt...
Jag hade inte tid att argumentera utan fick ta med byxorna.
Vi fick skjuts av morsan till skolan och jag PREDIKADE hela vägen att byxorna skulle vara på när han var ute och lekte i snöovädret idag.
Han sa inte ett ljud...

På väg till skolan körde vi förbi en hel del barn.
Tror ni att det var många barn med täckbyxor?
Inte direkt.
1 av 20 tippade jag och morsan på hemvägen...
Helt OTROLIGT....
En del hade inte ens VINTERJACKOR!
Utan tunna, korta MIDJEJACKOR!!!!

Jag BITCHADE som en galning på väg hem angående sonens TÄCKBYX-VÄGRAN...
Och morsan sa :
" Du var likadan!
Precis likadan.
Jag hade köpt ett par skitsnygga röda täckbrallor till dig ett år och det var LÖGN I HELVETE att få dig att använda dom...
Du vägrade DESSUTOM använda MÖSSA och VANTAR...
Helt hopplös var du... "

Jaha...
Har jag inte ett MINNE AV...
Jag som ALLTID frusit så mycket.
Har jag för mig...
Hm...
Ja, ja, men nu är det MIN son det gäller och han SKA GÖRA som jag säger...
Täckbyxor på.
Misstänker STARKT att dom är inknölade i skåpet och han skiter fullständigt i mina orders...
Suck...



En liten början på ny sjal.
Jag räknar med tre dagars jobb, kanske fyra.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Oj oj oj - en frusen och något arg skåning ute på landsbygden idag då??? Ge honom en kram från mig!

2008-11-24 @ 13:04:04
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself.

Ja, det ska jag...

Han fick tydligen hålla på i 3 timmar sa han här senare, och blev till slut uppdragen av en traktor.

Som han pröjsade 100 kr...

Som hans CHEF ( u know who ) halvt om halvt skämtade om att han tyckte att Denny skulle betala själv...

För det var ju han som hade kört fast...

Eeeeh, kul kille...

Denny var INTE GLAD...

Kramis



2008-11-24 @ 17:49:39
Postat av: Karin

Stackars Denny kan inte annat än känna med han lite... Sen är jag glad att dottern går i en skola där de är ok med täckbyxor =)

Kram

2008-11-24 @ 20:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0