Sjal-förlamning.

Sen i fredags har jag hamnat i ett förlamande tillstånd.
Jag har drabbats av SJAL-FÖRLAMNING.

I fredags jobbade jag.
Det hände inte mycket kan jag säga.
Jag och Chifen var " HELT SLUT " av att ha suttit och HÄCKAT hela dagen.
Det var regn, blåst och rusk så det var inte mycket vi kunde göra.
Vi var inne hela dagen och jag virkade rätt mycket...
Ja, när Chifen pysslar med sitt kan man ju inte sitta och stirra in i väggen så...
Tur man har sitt eget pyssel.
 Vi babblade rätt mycket iallafall...
Så sitter jag i soffan och tänker :
Fan vad det går åt en massa garn...
Vad många maskor det FORTFARANDE är kvar.
Så tittar jag...
Ååååh Neeeeeej.......
Jag har bara virkat och babblat på och glömt bort att MINSKA vid varje varvbyte...
F.A.N !!!!!



Amen nej, nej, nej...
Jag har minskat i början, så blir det rakt en bra bit, så har jag minskat någon gång då & då...
Nej, då blir man inte glad alltså.
Följden blev att jag var tvungen att "böta" till mig själv för garnet som jag slösat.
Ja, för det blir ju FÖRLORAD inkomst i sjalkassan.
Så gick jag in i Sjal-förlamning och har inte rört virkningen sen fredagskväll.
8 nya timmars jobb, rakt ner i soptunnan.

Mamma tyckte jag kunde virka klart sjalen och sen ha den som 2:a sortering.
Jag har ingen 2:a sortering, sa jag.
Jag vill att ALLT jag gör sak vara PERFEKT annars får det vara.
Då SKÄMS jag, nej, ingen 2:a sortering.



I övrigt blev jag nöjd med det nya mönstret.
OCH garnet jag köpte till den här var JÄTTEFINT, faktiskt.
Höstvackert.
Melerat.
Mild orange var grunden och sedan cerise, lila, blått, invävt i den.
Tyvärr var det dom 4 sista nystanen som jag köpte som fanns inne, men jag ska be min "Garn-Langare" att beställa hem mer.
Jag har garn till en ny men i annan färg.
Nya tag, HEPP ;(

Så har jag ett nytt projekt  till sovrummet.
En ny lampa i taket.
Som jag ska göra själv.

  

Idé-förslag till lampan ser ni här ovan.

Jag var ju på Katthemmets loppis igår.
På loppisar kan man ju fynda gamla stommar i stål till lampor.
Liknande sådana som ovan.
Jag såg två igår.
I sovrummet vill jag ha en stor stomme så jag får kolla runt.
Så måste jag hitta ett passande tyg.
Komma på hur JAG ska DESIGNA min.
Även detta har jag faktiskt lärt mig av min mormor :)
Hon hade 2 Stål-skelett-lampor som hon då och då bytte tyg på och sydde på nytt.
En i sovrummet och en i serveringsrummet.
Det är pilligt som tusan men ska jag bara göra EN har jag nog tålamod.
Den lampan vi har nu ska bort iallafall.
Kommande projekt alltså.
Idag vill jag ut, solen SKINER och det är så vackert ute.
Kanske en Fotosväng till Botan.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Tove

Coola lampor, blir spännande att se hur dom blir! Å tack för tentakramarna, dom behövde jag =)

2008-11-02 @ 12:37:31
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, visst är det coola lampor.

Hittade dom i en inredningstidning igår :)

Och varsågod...

Du är värd ÄNNU fler kramar!!!!

Kramis La Mad

2008-11-02 @ 17:24:41
Postat av: Pål

Hei Joar

Kult å lese at du liker dragene mine. Jeg skal tegne en riktg stor drake og sende den i posten til deg. Vi var ikke i ishallen her om dagen. Når vi kommer ned sier vi i fra til deg først....hils mamma og Denny. Pål

2008-11-08 @ 21:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0