Tråkig morgon-tv...

Status:
Idag har jag lite mer ont igen.
Inte så farligt men det har börjat stråla ut i mitt högra öra igen.
Jag överlever.

I morse var det verkligen ÖKEN på morgon-tv.
Bara FINANSKRISEN, börser, banker och pengar.
Det diskuterades på både 4:an och 1:an HELA morgonen.
Jag zappade som en galning och tänkte att NU byter dom väl ändå spår?
Icke då.
Då tappade jag tålamodet och bytte till 5:an och såg Voice, radio-tv istället.
Brukar jag ALDRIG se annars men idag var det roligare än Finans-krise-snacket..
Jag äger inga aktier, värdepapper, sparpengar, hus, bil, lån ( förutom Csn då ) eller NÅGOT av värde.
Bara mina möbler, mina kläder och min cykel.
Detta BERÖR mig noll.
Pensionen kommer ändå ha försvunnit åt pipsvängen när det väl är dags för den...
Alltså, ha gärna NÅ`T inslag men tjata inte dagarna i ända.

Igår, mitt på dagen, så hade till och med Rapport EXTRAINSATTA nyheter ang finanskrisen.
Lägg ner, vem bryr sig?
Pengar ÄR DET DET VIKTIGASTE?
NEJ, om man inte är JÄTTERIK då för då vill man ju alltid ha MER.
Hej, jag heter Direktör Anders Wahlström och jag har massor med aktier i företaget " Ditten-Datten" och nu är det FRUKTANSVÄRT.
Jag har förlorat 6 miljoner i den här finanskrisen, nu har jag bara 189 miljoner kvar...
Buhuhuuhuu.
Stackarn.

Så snackar dom om SMÅSPARARNA.
Dom är det ju också synd om.
Men det är ju samma där.
Jag hade 3 miljoner i papper nu är dom bara värda 2 700 000.
Stackars dom också.
Verkligen.
Ta ut pengarna, stoppa dom i madrassen är mitt tips.
Då kan man ju leva jättebra resten av livet ändå men med lite EXTRA pengar varje månad.
Nä, men "Halvmycket" vill också ha mer.
Själv har jag faktiskt bara min LÖN på kontot varje månad den 27:e.

Igår fick jag ett sms.
Hallå, LEVER du eller???
Du är väl inte dålig fortfarande?
Varför hör du inte av dig?
Uppenbarligen inte en TROGEN bloggläsare ;)
Det var en av mina vänner som jag smsat för typ 1 ½ vecka sedan att jag hör av mig så fort jag orkar prata.

Men det har jag ju inte gjort för jag har inte orkat prata någe längre samtal förrens igår.
Sen har jag väl inte haft så djäkla mycket att säga heller.
För vad händer typ mellan mosätande, virkning och Day-time-tv?
Nada....

Jag skullle bara kunna komma med att "Rachel Ray" lagade pasta idag.
Brooke har varit otrogen i "Glamour" igen.
Idag pratade dom om magcancer på Oprah.

Den enda jag pratat med regelbundet är Miss Sophie och då har det rört sig om typ 5-10 min om dagen.
Sen har jag varit FÄRDIGPRATAD för dagen typ..
Iallafall ringde jag upp vännen som undrade om jag levde och berättade vad som hänt och varför jag inte ringt.
Vi bestämde att vi skulle träffas på lördag och hitta på något.
Något lugnt hemma alltså.
För på tisdag SKA jag vara tillbaka på jobbet annars DÖÖÖR jag.
Så går det en stund.
Telefonen ringer.
En annan komips ringer.
Vart har du tagit VÄGEN?
Varför hör du inte av dig?
Hur har det gått?

Ännu nå´n som inte läser bloggen...
Hrumpf...

Jag förklarade läget och hur det varit.
Fy tusan tyckte han.
Tur att du åt så mycket paj när du var här sist då...
Jag var nämligen på lunch hos honom dagen innan operationen.
Han hade gjort äppelpaj till efterrätt.
Jag tog 3 omgångar och åt upp 3/4 delar av pajen med MASSOR av grädde.
Jag kände mig lite som Ola Skinnarmo när han skulle vandra över Sydpolen.
Han drack ju ren grädde dagligen för att bygga på lite späck innan äventyret.
Jag åt paj som en besatt för jag tänkte:
Man vet inte när jag kan äta så´n här gott igen så bäst att passa på.
Och det gjorde jag ju rätt i så här med facit i efterhand.

Iallafall ville han bjuda på middag på fredagskvällen.
Om du KAN äta nu???
Jaaaaaa, det ska jag nog kunna fixa.
Jag ska pröva med lite hemmgjord pyttipanna idag och se hur det går.
Jag får TUGGA väl helt enkelt!
Kul att man får känna sig lite "uppbokad" nu, få bli lite social igen och ha något att se framemot som INTE har med TV att göra ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Liza

Hehehe...busted friends ;)



Otrohet och magcancer. Check. Skönt att veta att behöver jag uppdateras on daytimeTV kan jag alltid kolla med dig. Vems syltburk har Brooke doppat handen i den här gången? Är inte hon gift med Ridge aka The Love Of Her Life??!

Jag följde Glamour under min graviditets sista månader...slaviskt. Min enda räddning från Gökboet.



Kramar!!

2008-10-01 @ 14:18:12
Postat av: Bloggaren Herself

Jag är TYVÄRR inte Så uppdaterad där, jag har bara sett ett avsnitt...

Då var hon lite sugen på en annan karl.

Och Ridge får hon väl ALDRIG ihop det med...

Men det var lite bra att dra till med Glamour för det och "Våra bästa år" är väl Daytime-tv´n personifierad ;)

Men du...

Detta är snart läskigt, läskigt, läskigt, läskigt som faaan...

Gissa vilken serie jag BÖRJADE följa sista 2 veckorna innan födsel och hela mammaledigheten????

Glamour såklart...

Jag hade sett ETT avsnitt några år tidigare hemma hos en kompis.

Vi hade inte 5:an eller 3:an som det gick på tidigare.

Sen bytte Glamour till 4:an, vi hade bara 1:an, 2:an och 4:an när Joar föddes.

Det var en 16 månaders besatthet ;)

Kramis.

2008-10-01 @ 16:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0